به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در پیام جمعه امروز که مانند هفته‌های گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شده و در فضای مجازی و رسانه منتشر می‌شود، اظهار کرد: تقوا یک جریان تلقینی و تحمیلی نیست تا کسی با جبر و زور به خود تقوا را بقبولاند و به آن ملتزم باشد.

وی گفت: در مورد مراقبت های جسمی تلقین و تحمیل مؤثر است مانند ورزش کردن که حتی اگر به اجبار هم باشد برای سلامت جسم مؤثر است و یا رعایت نکات بهداشتی که بدون اعتقاد به ماسک هم تأثیر خود را دارد ولی پرورش روح و مسائل معنوی مانند تقوا با زور و تحمیل و تلقین امکان پذیر نیست و اثری که باید داشته باشد را نخواهد داشت.

امام جمعه قم با بیان اینکه انسان اگر تقوا را باور کند خود به خود به سمت کارهای خوب و معروف هدایت می‌شود و از کارهای منکر دور می‌شود، افزود: باید زیر ساخت های تقوا را بر اساس معرفت و محبت به خدا و آگاهی از احکام دین فراهم کنیم و باور کنیم که رعایت تقوا برای ما مؤثر و مفید است.

وی در ادامه با تسلیت سالگرد شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها پرچمدار دفاع از حریم ولایت و بصیرت بودند و با شفافیت اسلام ناب را معرفی و از آن دفاع و مکتب ولایت را به مثابه شاخص تفکیک حق از باطل معرفی کردند و چهره کریه کفر، نفاق و جاهلیت را افشا کردند و پای سخن حق تا پای شهادت ایستادند.

آیت الله سعیدی سیره و بصیرت فاطمی در دفاع از ولایت را برای امروز انقلاب اسلامی درس آموز و عبرت آموز دانست و گفت: فتنه پیچیده ۸۸ با طراحی، مکر و فریب آمریکا، صهیونیست و انگلیس کلید خورد و دشمنان را با تمام تجهیزات به صحنه ضدیت با اسلام و ایران کشاند تا با کمک فریفتگان به غرب با رمز تقلب در انتخابات بر علیه ولایت و امت انقلاب مخملی و کودتا به راه اندازند.

وی تصریح کرد: وقتی هتاکی را به سمت شعائر حسینی سوق دادند ملت بصیر ایران به طور خودجوش در دفاع از آرمان‌های اسلام و فرهنگ عاشورا حماسه ماندگار یوم الله ۹ دی را آفریدند و بساط فتنه را جمع کردند؛ عظمت حضور مردم در ۹ دی به حدی بود که خیابان های تهران گنجایش سیل جمعیت را نداشت و این جمعیت تنها در تشییع امام راحل دیده شده بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه ۹ دی نشانه روحیه انقلابی مردم و پیوند امت و امامت بود، تأکید کرد: ۹ دی تکرار پذیر است و هرگاه دشمن بخواهد در برابر اسلام و ارزش‌های اسلامی و هویت و عزت ملت ایران فتنه ای به راه اندازد ملت ایران آماده خلق ۹ دی دیگری است.

وی گفت: باید به جریان غرب زده این سخن خداوند را یادآور شویم که از عذابی که نتیجه گناه، فساد، نزاع، اختلاف و ترک امر به معروف و نهی از منکر است بپرهیزید؛ عذابی که فقط به ستمکاران نمی رسد و وقتی نازل شد همه را فرا خواهد گرفت.

آیت الله سعیدی راه عبور از تحریم را غلبه بر تحریف ها دانست و گفت: ملت ایران ۴ سال است که منتظر رفع تحریم های ظالمانه دشمنان است در حالی که به فرموده رهبری حتی یک ساعت هم نباید در رفع آن تأخیر می شد ولی اکنون وظیفه دولت خنثی کردن تحریم ها، تأکید بر جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، استحکام درون زا، قوی شدن و تأکید  بر وحدت ملی است.

وی با بیان این که مقاومت پل پیشرفت و عدالت است، افزود: نباید با توهم تفاوت تیم بایدن و ترامپ جنایتکار تن به مذاکره داد و فریب برجام دو و سه را بخوریم زیرا تجربه برجام می گوید دشمن چه با رویکرد بایدن و چه با رویکرد ترامپ هیچ تفاوتی نمی کند زیرا هر دو جناح آمریکا بر علیه ایران و تحریم های ظالمانه اصرار دارند ولی ملت ایران بر پایه هدایت های رهبر حکیم و فرزانه و مکتب شهید سلیمانی و فخری زاده راه خود را پیدا کرده است.

امام جمعه قم ابراز کرد: امروز شهید سلیمانی و شهید فخری زاده در میان نسل جوان تکثیر شده اند و الگو و الهام بخش نسل جوان مؤمن، انقلابی، پای کار، دانا، توانا و با نشاط برای حفظ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و حرکت به سوی خود سازی، تعالی معنوی و ساخت تمدن اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: در سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی‌المهندس و چهلم شهید فخری زاده تأکید می کنم که انتقام سخت از آمران و قاتلان در پیش است ولی باید توجه داشت که انتقام این شهدا از جنس انتقام نرم افزاری در کنار سخت افزاری است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در جنگ همه جانبه استکبار علیه ملت ایران و محور مقاومت پرچم انتقام شهید سلیمانی به دست پر توان و مقتدر مقاومت برافراشته شده است، افزود: تولید قدرت نرم در برابر جنگ نرم، جهاد کبیر در میدان سیاست، اقتصاد مقامتی و جهش تولید و عملیاتی کردن شعار ما می توانیم در میدان علم و عمل و دیپلماسی مقاومت و مبارزه با نفوذی های دشمن در میدان امنیت و تقویت موشکی در جبهه مقاومت راه انتقام سخت در حد خروج آمریکا از منطقه و سقوط رژیم جنایتکار صهیونیستی را هموار می کند.

وی بیان کرد: رزمندگان بدون مرز مکتب سلیمانی در هر لحظه فتح الفتوحی بر علیه آمریکا و صهیونیست می آفرینند و ما باید تلاش کنیم  معرفت و آگاهی خودمان نسبت به مسائل روز، احکام دین و سیره و سنت اهل بیت علیهم السلام را بالا بریم و همواره گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم تأکید کرد: مسئولان توجه داشته باشند که دشمن در کمین آنها است تا فکر آنها را برباید و تصمیم گیری های آنها را به سمت اهداف خود منحرف کند و باید بدانند که دشمن به هیچ کس رحم نمی کند و تا وقتی کاربرد داشته باشند به حمایت آنان می پردازد و روزی که به دردشان نخورند با یک تلنگر بیرون می اندازند.