به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در نماز جمعه این هفته که در مصلای قدس قم بعد از وقفه ۲۴ هفته‌ای با رعایت فاصله‌های فیزیکی و دستورات بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند می فرماید اگر با دستور ممنوعیت ورود کفار به مسجد الحرام و قطع ارتباط اقتصادی با کفار احساس محرومیت اقتصادی کردید بدانید که خداوند به زودی شما را بی نیاز می کند.

وی افزود: ملت ایران در این تجربه ۴۰ ساله در مواجهه با دشمنان و مکر و خدعه آنها و تلاش آنها برای وابستگی ایران و متوقف کردن چرخه پیشرفت ایران به این نتیجه رسیده اند که تنها راه غلبه بر تنگناهای اقتصادی اعتماد به خداوند و تکیه بر توان داخلی و قطع وابستگی اقتصادی و دل نبستن به بیگانگان است.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: در برجام مشاهده کردیم که خسارت‌های بزرگی به ما وارد شد که یکی از مهمترین خسارت ها معطل کردن توان داخلی برای پیشرفت بود و امروز هم انتظار بازگشت آمریکا به برجام غیرعاقلانه و خسارت بزرگ دیگری است.

وی تصریح کرد: بر اساس آیه ۲۸ سوره توبه، خداوند دانا و حکیم راه برون رفت از تحریم اقتصادی و خنثی کردن توطئه دشمنان را به ملت خداجو نشان خواهد داد.

سعیدی در خطبه دوم با بیان اینکه یکی از موارد آزمایش مسمانان پدید آمدن بلایا و مصیبت‌ها است و بسیاری از مردم در این امتحان کم می آورند، گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند که در هر بلایی شکیبا باشید چراکه خداوند در حقیقت با بلا نعمتی را که به عاریه داده است را از انسان پس می گیرد تا شکر گذاری و صبر بنده اش را امتحان کند.

وی با اشاره به برگزاری نماز جمعه بعد از وقفه ای طولانی، ابراز کرد: انتظار ما این است که همچنان دستورات بهداشتی رعایت شود و مراسم عزاداری فاطمیه نیز با رعایت نکات بهداشتی برگزار شود زیرا برپایی شعائر دینی و عمل به دستورات بهداشتی قابل جمع هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ۱۹ دی در رابطه با لزوم صیانت از محتوای این قیام و ماهیت دینی و ضد استکباری آن اظهار کرد: نکته مهم دیگر در فرمایشات ایشان حرکت ایران در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی است که آمریکا همواره برای مقابله با ایجاد این تمدن به بی ثباتی در منطقه دامن زده در حالیکه ایران اسلامی در پی ثبات و آرامش در منطقه است.

وی بیان کرد: ما خواهان جنگ نیستیم ولی در صورت جنگ افروزی دشمنان، قاطعانه و شجاعانه ضربه سنگین و فراموش نشدنی به دشمن خواهیم زد.

سعیدی افزود: ملت ما این سخن امام خمینی(ره) را فراموش نمی کنند که فرمودند من به نسل حاضر و نسل‌های آینده وصیت می کنم که اگر می خواهید اسلام و حکومت الله بر قرار باشد باید دست استعمارگران غاصب از کشور قطع شود.

وی در خصوص چالش های بین ایران و جبهه استکبار اذعان کرد: مسئله اول تحریم های خائنانه‌ای است که هنوز هم ادامه دارد، دوم حضور ثبات آفرین ایران در منطقه و برقراری ثبات و امنیت و سوم مسئله دفاعی و موشکی ایران است.

امام جمعه قم در رابطه با برجام تصمیم مجلس و تبعیت دولت از مجلس در بازگشت تعهدات برجامی را امری معقول و درست دانست و گفت: ما هیچ اصراری به بازگشت آمریکا به برجام نداریم ولی اگر آنان خواستار بازگشت به برجام هستند پیش شرط بازگشت آنها رفع تمام تحریم ها است.

وی ادامه داد: هیچ مسئولی حق ندارد به صورت پنهانی و پشت پرده بر خلاف نظرات قاطع رهبری با تیم جدید آمریکایی مذاکره کند.

سعیدی در پایان اظهار کرد: از مردم به خاطر حرکت خود جوش و عظیم در سالگرد شهیدان سلیمانی، مهندس ابومهدی و دیگر همراهانشان تشکر می‌کنیم و یاد شهید فخری زاده را گرامی می داریم و به خانواده و آشنایان این شهدا تسلیت می گوییم و فقدان دو عالم مجاهد، آیات یزدی و مصباح را خدمت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و خانواده‌هایشان تسلیت می گوییم.