به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، جشن بزرگ «برای مادرم» ظهر امروز به همت امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و دیگر نهادها در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم جشن که با حضور مادران و همسران شهدای مدافع حرم و بانوان فعال اجتماعی که بیش از سه فرزند داشتند، برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حسین مؤمنی درباره مقام والای زن و نقش زنان در جهاد و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی سخنرانی کرد.

وی با اشاره به جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: ایشان نخستین مدافع حرم و شهید مدافع ولایت هستند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه و رسالت مردان رسیدگی به خانواده و اعضای خانه است،تصریح کرد:مرد باید در حریم زندگی همواره حامی و مدافع همسر خود بوده و با حمایت از همسر مسیر صحیح تربیت فرزندان را فراهم کند.

وی با اشاره به این نکته که قرآن کریم زن و مرد را لباس یکدیگر معرفی می‌کند، ادامه داد: زن با رفتار و کردار خویش باید آرامش را در محیط خانه برقرار کرده تا در پناه این آرامش زمینه تربیت فرزندان و ایجاد یک جامعه سالم و دستیابی به تمدن نمونه اسلامی فراهم شود.

مؤمنی با تاکید بر اینکه موفقیت مردان به خاطر ایثار و فداکاری مادران و همسران آنهاست، گفت: اگر ایثار و فداکاری مادران و همسران نباشد موفقیت مردان در صحنه های مختلف از جمله اجتماعی، علمی و جهاد فی سبیل الله امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مردی که برای خانواده یک درهم خرج می کند خداوند به مالش برکت می دهد، یادآورشد: استحکام بنیان خانواده در گرو همکاری متقابل زن و مرد و عمل به رسالت های خویش است و هرکدام از از این دو عنصر یعنی زن و مرد که در انجام وظایف خود کوتاهی کنند خانواده از استحکام کافی برخوردار نبوده و زمینه تربیت نسل صالح و متعهد به اهداف اسلام و تمدن مهدوی از بین می‌رود.

در این مراسم جشن از ۲۸ نفر از مادران و همسران شهدای مدافع حرم و بانوان فعال اجتماعی که بیش از سه فرزند داشتند از سوی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تجلیل و از دو کتاب زندگی نامه شهدای مدافع حرم شهید ایمانی و شهید غریب و همچنین شناسنامه شهیده فاطمه سادات چاوشی رضوان رونمایی شد.

لازم به ذکر است، جشن بزرگ «برای مادرم» به‌عنوان یکی از برنامه‌های پویش بزرگ برای مادرم است که با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و دیگر نهادهای مرتبط انجام شده است.