به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی در نشست نقد و بررسی کتاب «دکل» که در کتابخانه حرم بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: کتاب دکل یک کتاب بسیار خوبی است که در زمینه انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب به رشته تحریر درآمده است.

وی اضافه کرد: تقارن میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیهت با میلاد معمار کبیر انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر می‌تواند فرصتی جهت تبیین نهضت فاطمی باشد.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت افزود: هدف رسول گرامی اسلام گسترش توحید و به‌زانو درآوردن شیاطین و هدایت مردم در سطح کلان بود و یکی از اهداف خرد نبی خدا نیز فتح مکه به‌عنوان نماد توحید و تقابل با شرک و استکبار بود.

احمدی خاطرنشان کرد: نقش حضرت زهرا سلام‌الله علیها طی این سال‌ها بی‌نظیر است چراکه حضرت در شرایط مختلف نقش‌آفرینی کردند و پشتیبان مجاهدت های امیرالمومنین علیه السلام بودند و با تربیت فرزندان بی‌بدیل استقامت در راه دین و تلاش در راستای جلوگیری از انحراف جامعه اسلامی توانستند به اهداف مقدسی دست یابند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: یکی از آسیب‌هایی که می‌تواند در راه اهداف انقلاب پدید آید و استقامت افراد را مورد تاثیر قرار دهد، ایجاد زاویه در انقلاب و فراهم شدن فضا برای نفوذ شیاطین است.

وی افزود: در عصر رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز تنش‌های بسیار زیادی در جامعه اسلامی وجود داشت و فراز و فرودهای زیادی ایجاد شد اما با استقامت ایشان و یاران خالصش از تمامی مشکلات عبور کردند.

احمدی یادآور شد: از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی آزادسازی قدس شریف است که این یک هدف بسیار والاست و می‌تواند پیوند آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل را از بین ببرد و هیمنه آمریکا را متلاشی کرده و زمینه تشکیل جامعه مهدوی را فراهم سازد.

وی در پایان گفت: لازم است جلسات نقد و بررسی کتب در جامعه بیشتر شود که این مسئله به فرهنگ و اعتلای فرهنگ دینی کمک شایانی می‌کند.