به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا طی سخنانی در شب مبعث نبی گرامی اسلامی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید اگر ادعا می‌کنید خدا و نبی خدا را دوست دارید باید از رسول خدا تبعیت کنید تا خداوند نیز شما را دوست داشته باشد.

وی افزود: خداوند نبی خدا را برای هدایت ارسال نموده است و ابزار هدایت الهی طبق آیات قرآن کریم، کتاب خدا، نبی خدا و اهل‌بیت(ع) هستند و این مجموعه ابزار هدایت در جایی‌که ضلالت و گمراهی وجود داشته باشد ظهور و بروز پیدا می‌کند.

سعیدی آریا تأکید کرد: با توجه به اینکه انسان مختار آفریده‌شده هم می‌تواند از ابزار هدایت بهره کافی داشته باشد و هم می‌تواند تابع فرامین شیطان شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداوند به خود پیامبر هم ابزار هدایت داده است که اخلاق بزرگوارانه اولین ابزار نبی خدا در مسیر هدایت‌گری انسان‌ها است.

سعیدی آریا اظهار داشت: ابزارهای هدایت‌گری رسول گرامی،  اخلاق حسنه، صداقت، امانت‌داری، جوانمردی، عطوفت،  دلسوزی و جذابیت‌های اخلاقی بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: نبی خدا برای رهاسازی انسان‌ها از حیرت و جهالت ارسال شد چراکه تمام بدبختی‌های انسان‌ها به‌واسطه همین جهل است.

وی خاطرنشان کرد: آغوش پیامبر برای مراجعین مخصوصاً جوانان باز بود و این قشر مشکلاتشان را با نبی خدا در میان می‌گذاشتند.

سعیدی آریا در ادامه گفت: نبی خدا توسط خداوند به‌عنوان الگو و اسوه برای جامعه و مردم معرفی‌شده است و باید انسان‌ها سعی نمایند رفتار و کردار خود را با الگوی معرفی‌شده منطبق کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: شیطان تلاش می‌کند انسان‌ها به دنبال الگوها و اسوه‌های حسنه نروند و الگوهای دیگری را جایگزین می‌کند و سپس ترغیب می‌کند که انسان‌ها از الگوهای غیر ارزشی پیروی کنند.

وی یادآور شد: اگر غضب جای خوش‌اخلاقی بنشیند معنویت از انسان گرفته خواهد شد و طبق روایت حضرت علی علیه‌السلام شدت عصبانیت نطق انسان را تغییر، ریشه استدلال را قطع و فهم انسان را نابود خواهد کرد.

سعیدی آریا اظهار داشت: رسول گرامی اسلام در حقیقت رسول اخلاقیات است و برای اتمام و اکمال مکارم اخلاق مبعوث شده چراکه اصل و اساس و زیربنای همه مسائل در دین همین فضائل اخلاقی است.

وی افزود: طبق روایت، ریشه کفر به بعضی از نواقص و رذائل اخلاقی برمی‌گردد به همین خاطر توجه به اخلاقیات می‌تواند در کمال انسان مؤثر واقع شود.

سعیدی آریا تأکید کرد: در جامعه امروزی باید از صبر و تحمل رسول گرامی اسلامی الگوبرداری شود چراکه نبود آستانه تحمل می‌تواند منجر به بروز معضلات اجتماعی شود.