به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه سلام‌الله علیها ظهر امروز با حضور تعداد محدود مهمانان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) به همت حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.
این کنگره با پخش پیام تصویری آیت‌الله مکارم شیرازی آغاز و سپس آیت‌الله احمد عابدی به‌عنوان دبیر کنگره، آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت و حجت‌الاسلام محدثی و عباسی فردویی به ایراد سخن پرداختند.
خاطرنشان می‌شود پخش تیزرهای روند شکل‌گیری این کنگره از دو سال پیش و همچنین توصیه‌های مراجع عظام در دیدارهای اعضای پژوهشی کنگره و مداحی عباس حیدر زاده از دیگر بخش‌های این کنگره بوده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی فردویی به‌عنوان یکی از محققان پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: حضرت آمنه سلام‌الله علیها بانویی است که در عصر جاهلیت می‌درخشد و از دامن‌پاکش ستاره‌ای چون نبی گرامی اسلام متولد می‌شود.
وی افزود: در حق این بانوی بزرگ جهان اسلام متأسفانه جفا شده است و جاعلانی دست به تحریف تاریخ زده و با جعل حدیث اهانت‌های فراوانی را به این بانوی بزرگ روا داشته‌اند.
عباسی فردویی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ روایت صحیح السند پیرامون حضرت آمنه سلام‌الله علیها وجود دارد که در تعدادی از آن‌ها مشخصاً از این بانو ذکرشده است و اگر ویروس منحوس کرونا نبود این کنگره با حضور گسترده‌تر محققان و پژوهشگران برگزار می‌شد.
وی یادآور شد: حضرت آمنه سلام‌الله علیها مادر تمام خوبی‌ها است و رسول خدا به داشتن چنین مادری افتخار می‌کند و امیدواریم مراکز فرهنگی، خدماتی و علمی و…به نام این بانو در سطح کشور مزین شود و در تقویم رسمی نیز یک روزبه نام این بانو ثبت شود.