به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، نشست ائمه جمعه استان قم ظهر امروز به میزبانی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی مهدیزاده رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی ستادهای نماز جمعه استان پرداخت و اظهار کرد: پرداختن به دغدغه‌های فرهنگی و مذهبی مردم به صورت ویژه در ستادهای نماز جمعه دنبال می‌شود.

همچنین، ائمه جمعه استان قم به بیان نظرات و انتقادات خود در حوزه‌های مرتبط با فعالیت ستادهای نماز جمعه پرداختند و بر لزوم همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای گسترش فعالیت‌های حمایتی این ستادها تاکید کردند.

حجت‌الاسلام علی احدی مسئول ارتباطات حوزوی ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های حمایتی این ستاد در قم در دو بخش روحانیون و عموم مردم دنبال شده است، اظهار کرد: ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرک مهدیه که هر کدام بیش از پنج سال خالی بوده است با کمک نیروهای جهادی و خرید ۶ میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز، آماده استفاده شده‌اند و تا به امروز مشکل مسکن ۳۰۰ خانواده رفع شده است.

وی از توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر در قالب دو مرحله یاد کرد و گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به درمانگاه شهرک مهدیه اختصاص داده و قرار است یک پارک ویژه بانوان در این شهرک احداث شود.

احدی با بیان اینکه برای عموم مردم نیز ۶ مرحله توزیع بسته‌های غذایی دنبال شده است، گفت: هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در پردیسان احداث کردیم و در حوزه اشتغال برای برخی از حوزه‌ها برنامه‌ریزی ویژه داشته و دو هزار طرح اشتغال با محوریت اشتغال خانگی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مسئول ارتباطات حوزوی ستاد اجرایی فرمان امام از احداث بزرگ‌ترین کارخانه چادر خاورمیانه با همکاری ستاد اجرایی در قم یاد کرد و گفت: طرح محله‌محور در شهر قم و بخش‌های مختلف استان دنبال و تا به امروز اقدامات مطلوبی در راستای حمایت از نیازمندان انجام شده است.

در پایان این نشست، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها فرا رسیدن میلاد امام حسین علیه‌السلام را تبریک گفت و اظهار کرد: برنامه‌ریزی و نظم در هر امری واجب و ضروری است و موجب می‌شود که کاستی‌ها شناسایی و با برنامه‌ریزی رفع شود.

وی با بیان اینکه خدمت‌گزاران در ستادهای نماز جمعه باید نسبت به اهمیت کار خود آگاه شوند، مطرح کرد: اگر افراد از آگاهی مطلوب برخوردار باشند یک کار به صورت سازمان‌دهی شده و به شیوه مطلوب انجام خواهد شد.