به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام صادقی‌واعظ در آخرین شب از ماه محرم در شبستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: همه ائمه معصومین(ع) چراغ هدایت هستند، اما امام حسین علیه‌السلام به عنوان تجلی هدایت‌گری شناخته شده و به انسان‌ها معرفی شده است.

وی افزود: امام حسین علیه‌السلام جایگاه ویژه و منزلت خاص اخروی نزد خداوند دارد و در دنیا نیز دارای مقام و مرتبه عالیه است و گستردگی عزاداری این امام معصوم برای اهل زمین و اهل آسمان به وسعت عالمین، از نمونه های بارز این امتیاز ویژه است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: در مصیبت امام حسین علیه‌السلام فرشتگان آسمان اشک ریختند و فضیلت زیارت حضرت نمونه و مانندی ندارد و در روایتی آمده است فضیلت یک سلام در کربلا معادل ۲۰ حج مقبول است.

حجت الاسلام صادقی‌واعظ یادآور شد: قواعد و قوانین عالم درخصوص سیدالشهدا(ع) دچار تحول شده است، لذا خوردن تربت امام حسین علیه‌السلام نه تنها حرام نیست بلکه در آن شفا بوده و مستحب است.

وی در ادامه گفت: استجابت دعا تحت قبه امام حسین علیه‌السلام و دیگر فضیلت‌های بی‌شمار قطره‌ای از عظمت و جایگاه این امام معصوم است چرا که حضرت چراغ هدایت و سفینه نجات بشریت است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: با وجود چراغ هدایت هیچ تاریکی و ظلمتی در عالم باقی نمی‌ماند و همراه شدن با امام حسین علیه‌السلام یعنی خارج شدن از ضلالت و تاریکی‌ها و قدم‌گذاشتن در مسیر هدایت و نور و چراغ هدایت و کشتی نجات‌بودن سید‌الشهدا(ع) یعنی اساس هدایت که مانندی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: وسعت و دایره هدف هدایت و قیام امام حسین علیه‌السلام برای تمام بشریت است و هدایت‌گری و نجات بشریت از ضلالت از اهداف اصلی قیام سید‌الشهدا(ع) است.

حجت الاسلام صادقی‌واعظ یادآور شد: انتخاب سعادت و ضلالت در اختیار انسان است و هدف از ارسال رسولان و انبیاء الهی بر هدایت‌گری جوامع استوار است اما بعضی از انسان‌ها بر ضلالت خودشان اصرار دارند و به سمت هدایت‌گری اهل بیت(ع) قدم برنمی‌دارند  و مسیر شقاوت را انتخاب می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: امثال عمرسعد و شمر ملعون به خاطر پستی وجودشان و طمع به اموال دنیا و لذت‌های زودگذر راه شقاوت را برای خود انتخاب کرده و از پرتو هدایت امام حسین علیه‌السلام دوری جستند.

وی افزود: کربلا صحنه سعادت و شقاوت و صحنه هدایت و ضلالت است، در حالی که در کربلا مسلمان بسیار زیاد بود اما فقط ۷۲ تن مؤمن واقعی بودند و مابقی افراد به ظاهر مسلمان به کمک سپاه دشمن شتافتند و در عمل برخلاف آموزه های قرآنی به مسیر نادرست رفتند.