به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله حسینی قزوینی طی سخنانی در اولین شب محفل معارفی سال ۱۴۰۰ در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: همه‌ساله در اول نوروز در شبکه‌های وهابی و تکفیری عید نوروز به‌عنوان عید بدعت و عید آتش‌پرستان معرفی می‌شود اما آنچه برای ما در عید نوروز ملاک است فرمایشات ائمه معصومین در خصوص این عید است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مرحوم نوری در مستدرک از حضرت علی علیه‌السلام نقل می‌کند به مناسبت عید نوروز فرمودند امروز برای ما عید است و حضرت عید نوروز را به خودشان نسبت می‌دهند و در ادامه می‌فرمایند هرروزی که در آن گناه صورت نگیرد برای انسان عید است.

حسینی قزوینی تأکید کرد: یکی از راه‌های رسیدن به کمالات و اوج معنویت عدم انجام معصیت است و بزرگان و عرفای مقرب درگاه الهی  به‌صراحت اعلام می‌کنند باوجود معصیت تقرب الی الله محال است.

وی یادآور شد: هر معصیت می‌تواند انسان را فرسنگ‌ها از معنویت دور می‌کند و اولین قدم برای رسیدن به معنویت ترک گناه و معصیت است و طبق روایت، ترک یک گناه پیش خداوند معادل هفتادسال عبادت است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: باوجود معصیت عبادت خداوند فایده‌ای نخواهد داشت چراکه معصیت انسان را از درگاه الهی دور می‌کند.

حسینی قزوینی افزود: قضیه مهدویت از دیدگاه دشمنان دین و اسلام بسیار مهم است چراکه همان‌گونه که ما می‌دانیم ابرقدرت‌ها قطعاً به این نتیجه رسیده‌اند که روزی خواهد آمد که یکی از نوادگان رسول خدا قیام و تمام ابرقدرت‌ها را سرنگون و حکومت عدل الهی را در کره زمین ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعتراف مقامات کاخ سفید  و دشمنان جمهوری اسلامی، شیعه دو مرز بسیار مهم  دارد که مایه جاودانگی شیعه شده که یکی عزاداری در ماه محرم و صفر و رمز دوم مسئله انتظار و مهدویت است.

حسینی قزوینی یادآور شد: فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است و باید شبهاتی که دشمنان در داخل و خارج بر ضد این دو بال و دو رمز افتخارآفرین مطرح می‌کنند جواب بدهیم.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: ما هم‌اکنون در دوران انتظار به سر می‌بریم و فضیلتی که برای انتظار در روایات ذکرشده نشان‌دهنده اهمیت موضوع انتظار است و باید به‌درستی معنای حقیقی انتظار را درک کنیم.

وی افزود: منتظر واقعی در مرحله اول  باید خود را بسازد تا لیاقت و صلاحیت این را پیدا کند که به هنگام ظهور در رکاب حضرت باشد.

حسینی قزوینی اظهار داشت: طبق روایت منتظران واقعی بالاترین فضیلت را در میان انسان‌های دیگر دارند و به معنای واقعی کلمه اخلاص دارند و دعوت گران واقعی به دین خدا هستند.

وی گفت: دشمنان سیل شبهات را علیه مکتب تشیع گسیل داشته‌اند و باید افسران جنگ نرم آمادگی پاسخگویی به شبهات را داشته باشند.

حسینی قزوینی در پایان گفت: حدود ۶۰۰ شبهه از سوی وهابیت علیه مهدویت مطرح ‌شده است که اذهان جوانان را مشوش می‌کند به همین خاطر وظیفه‌داریم در حوزه مهدویت کارکنیم و از فضای گسترده مجازی حداکثر استفاده را داشته باشیم.