به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی واعظ طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: حکیمه خاتون عمه امام حسن عسکری علیه‌السلام است و نقل می‌فرماید چند روزی در منزل امام حسن عسکری علیه‌السلام بودم که غروب چهاردهم شعبان وسایل خود را جمع کرده تا اجازه مرخصی بگیرم اما حضرت فرمودند امشب را بمان که خداوند امشب به من فرزندی عنایت خواهد نمود و از این خبر متعجب گشتم چون هیچ اثری از بارداری در حضرت نرجس مشاهده نمی‌شد و حضرت فرمودند در امر خدا خلافی نیست و آنچه شنیدی کاملاً حق است.

وی افزود: پایان استکبار و آغاز حکومت مستضعفین و آغاز عدالت و برابری در تمام عالم و پاک شدن زمین از ظلم، در وجود منجی عالم بشریت خلاصه ‌شده است.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در تمامی ادیان الهی و کتب آسمانی صحف حضرت ابراهیم(ع)، زبور حضرت داود(ع)، تورات حضرت موسی(ع) ، انجیل حضرت عیسی(ع) و در قرآن کریم بیش از ۴۰ نام و لقب در مورد امام زمان(عج) ذکرشده و بشارت به منجی عالم بشریت داده‌شده است.

صادقی واعظ تأکید کرد: احادیث و روایات متعددی هم در باب ولادت و هم در باب ظهور و در اوصاف و خصوصیات امام زمان(عج) صادرشده است و همه چشم‌انتظار آمدن حضرت هستند و همه بشارت به ظهور داده‌اند.

وی یادآور شد: انتظاری که ما در دوران غیبت نسبت به امام زمان(عج) داریم ویژگی منحصربه‌فرد دوران ما نیست بلکه از زمان آدم تا خاتم و از امیرالمؤمنین علیه‌السلام  تا امام حسن عسکری علیه‌السلام  همگی چشم‌انتظار بودند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: آنچه دوران ما را با سایر دوره‌ها و مردمان فعلی را با مردمان طول تاریخ متمایز می‌کند نفس انتظار نیست بلکه نوع انتظار است چرا امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید مردمان زمان غیبت که معتقد به امامت حضرت هستند و نسبت به ظهور حضرت انتظار دارند از تمامی مردم در طول تاریخ برتر و بالاتر هستند.

وی در ادامه گفت: فضیلت و برتری ما نسبت به دیگران در طول تاریخ به خاطر انتظار نیست بلکه آنچه باعث فضیلت شده نوع انتظار است چون نوع انتظاری که ما داریم می‌تواند به زمینه‌سازی ظهور ختم بشود.

صادقی واعظ خاطرنشان کرد: ما در تعجیل و یا تأخیر ظهور نقش مستقیم داریم و اگر وظایف خود را بشناسیم و به وظایف عمل کنیم می‌توانیم به ظهور نزدیک شویم  و در کنار یاران حضرت امام زمان(عج) قرار بگیریم.

وی تأکید کرد: بزرگ‌ترین آفت در عصر ظهور این است که ما روی خودمان برای ظهور حساب باز نکرده‌ایم و با این جمله که یاری امام عصر(عج) لیاقت می‌خواهد از مسئولیت شانه خالی کرده‌ایم درحالی‌که باید به دنبال کسب همین لیاقت باشیم.