به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، یکی از مهم ترین اهداف ایجاد واحد امور فرهنگی خواهران در آستان مقدس بانوی کرامت ترویج فرهنگ و معارف دینی و فاطمی در جامعه اسلامی و به ویژه در میان بانوان است.

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با برگزاری محافل سخنرانی، بیان احکام، پاسخگویی به پرسش‌های شرعی، ارائه خدمات مشاوره‌ای، خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان در قالب رواق کودک و نوجوان، اعزام کاروان‌های سفیران کریمه به دستگاه‌های اجرایی، مساجد و محافل مردمی، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین برگزاری تورهای آموزشی و کلاس های فرهنگی و معارفی اقدام به انجام رسالت فرهنگی و معارفی خود در آستان مقدس بانوی کرامت و جامعه اسلامی کرده است

امروز واحد امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در سطح کشور به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی عملکرد مؤثر و مناسبی داشته است و توانسته نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه ایفا کند.

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های حضوری و همچنین توصیه‌ها و تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای در راستای ترویج فرهنگ و معارف دینی و اصول سبک زندگی فاطمی در فضای مجازی، امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در پیام رسان‌های داخلی از جمله ایتا اقدام به راه اندازی کانال مجازی آستان مهر کرده و در قالب این کانال‌ها محتوای دینی و معارفی در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

در قالب کانال مجازی آستان مهر در سال ۹۹ بیش از هزار و ۲۲۳ محتوای معارفی و فرهنگی از سوی امور فرهنگی خواهران تولید و در فضای مجازی و منتشر شده است.

در بخش تولید استوری موشن به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در سالی که گذشت ۵۸ محتوا از سوی امور فرهنگی خواهران تولید و در کانال مجازی آستان مهر منتشر شده است که بانوان استقبال خوبی از این محتوا داشته‌اند.

همچنین در سال گذشته در بخش اطلاع رسانی شامل پوستر، عکس نوشت و کلیپ‌های مختلف ۱۰۲ مورد محتوا با موضوع‌های معارفی و فرهنگی در کانال مجازی آستان مهر منتشر شده است، در بخش بهترین سخن در قالب کلیپ ۶۴ اثر، در بخش قرآن صاعد، کلام امیر، حدیث و حکایت و طرح‌های گرافیکی به مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز ۲۰۱ اثر تولید و از طریق کانال مجازی آستان مهر در اختیار بانوان در گروه‌های سنی مختلف از خردسال، کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال قرار گرفته است.

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در بخش خانه مهر در قالب کلیپ و عکس نوشته ۷۲ اثر، در بخش دین و زندگی شامل عکس نوشته و پرسش و پاسخ شرعی ۵۰ اثر، در بخش دلنوشته، دو خط شعر، عکس نوشت ، اینفوگرافی و پرسش و پاسخ ۱۵۸ اثر، در بخش زائر کوچولو و ارسال عکس از سوی مخاطبان ۱۱۲ محتوا، در بخش کلام ناب و یاد شهدا ۱۳۲ اثر، در بخش هنر زندگی و مادرانه ۷۴ اثر ، ارسال گزارش تصویری ۲۳ محتوا، در بخش فصل رویش و مثل لبخند ویژه نوجوانان ۵۲ اثر، در زمینه معرفی کتاب به گروه های سنی مختلف ۴۵ محتوا، در بخش نما حرم ۴۸ محتوا و در بخش طراحی ها مربوط به جشنواره نو مکلفان «شده ام ۹ ساله» ۳۲ محتوا تولید و در کانال مجازی آستان مهر همزمان با سال ۹۹ منتشر کرده است.

میانگین بازدید از این آثار تولید شده با محتوای دینی، فرهنگی و تربیتی چشمگیر بوده و بانوان عضو کانال مجاز آستان مهر ضمن استفاده از این آثار، آثار و محتوای تولید شده را برای دیگر گروه‌ها در فضای مجازی باز ارسال کرده‌اند.

همچنین در سال جدید محتواها و آثار تولید شده از سوی امور فرهنگی خواهران با محوریت مباحث فرهنگی، معارف دینی و سبک زندگی اسلامی در روزهای مختلف هفته در کانال مجازی آستان مهر بارگذاری خواهد شد که بانوان علاقه مند در روزهای شنبه می توانند برنامه تولید شده با محوریت عرض ارادت، فصل رویش ویژه کودک و اطلاع رسانی را در کانال مجازی آستان مهر مشاهده کرده و از محتوای آن استفاده کنند.

در روز های یکشنبه برنامه حدیث، برنامه مثل لبخند ویژه نوجوانان و حکایت های زنان تاثیرگذار برای تمامی گروه های سنی در کانال بارگذاری می شود.

در روز دوشنبه برنامه قرآن صاعد، دین و زندگی با محوریت پاسخگویی به پرسش های شرعی خواهران و برنامه ختم ثقلین برای خواهران در کانال قرار داده می‌شود.

در روزهای سه‌شنبه برنامه بهترین سخن، هنر زندگی با محوریت همسرداری برگرفته از جلسات سخنرانی و کلاس‌های حجت الاسلام والمسلمین تراشیون در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برای خواهران و برنامه کلام ناب در کانال مجازی آستان مهر بارگذاری خواهد شد.

چهارشنبه ها نیز برنامه کلام امیر، هفت آسمان حریر و شوق زیارت در کانال قرار داده می شود و خواهران می توانند برای انجام زیارت نیابتی از سوی خادمان در کانال از طریق آیدی های اعلام شده ثبت نام کنند.

در روزهای پنجشنبه برنامه حدیث، مادرانه، دو خط شعر و یاد شهدا با هدف معرفی سبک زندگی شهدای دفاع قدس و شهدای مدافع حرم برای خواهران در کانال آستان مهر بار گذاری می‌شود و در قالب این برنامه معارف تربیت فرزند و سبک زندگی شهدا در اختیار بانوان عضو کانال قرار می گیرد.

در روزهای جمعه نیز دلنوشته، برنامه معرفی کتاب با محوریت معرفی کتاب های شاخص به خواهران در گروه های سنی مختلف و برنامه زائر کوچولو بارگذاری می‌شود که در برنامه زائر کوچولو خانواده ها می توانند تصاویر فرزندان خود را به همراه عرض ارادت به حضرت معصومه سلام الله علیها به هنگام سلام به حضرت برای آیدی اعلام شده در کانال ارسال کنند.

همچنین لازم به ذکر است، خواهران می توانند خاطرات خود را از زیارت بانوی کریمه در هر سن و سالی با ذکر نام و نام خانوادگی خود به آیدی اعلام شده در کانال آستان مهر ارسال کرده و در قرعه کشی ماهانه هدایای متبرکی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها شرکت کنند و از هدایای نفیس و متبرکی آستان مقدس بانوی کرامت بهره مند شوند.

آدرس کانال مجازی آستان مهر در ایتا و در تلگرام و اینستاگرام است که خواهران می توانند از طریق این لینک ها در کانال مجازی آستان مهر عضو شده و در برنامه های فرهنگی و معارفی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای بانوان شرکت کنند.