به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در بیان نکات تفسیری جزء یازدهم قران کریم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای حراست از حدود الهی از شاخصه‌های اصلی دولت اسلامی است.

وی افزود: بندگان برگزیده خداوند کسانی هستند که مرزها و حدود الهی را محترم می‌شمارند و از آنها حراست می‌کنند و از وظایف مهم جامعه ایمانی حراست از حدود الهی یعنی واجبات و محرمات و همچنین انجام مجازات‌ها است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دولت اسلامی موظف است از دستگاه قضا حمایت و به‌ دنبال آن وظیفه دستگاه قضا نیز اجرای حدود الهی بدون هیچ حدومرزی است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: در اجرای حدود الهی نباید باکسی مسامحه کرد و راه اصلاح جامعه اجرای حدود الهی است.

وی تأکید کرد: حمایت از جریان فقاهت در راستای پشتیبانی نظری از نظام جمهوری اسلامی است که در سوره ۱۲۲ توبه به آن اشاره‌شده است.

حاج ابوالقاسم افزود: خداوند دستور به تعلیم دین و تبلیغ داده و دولت اسلامی موظف است از مبلغان و متعلمان دینی حمایت معنوی و مادی کند و متصل کردن نخبگان حوزوی به دولت و استفاده از ظرفیت‌های حوزه و حمایت از حوزه‌های علمیه باید در دستور کار دولت اسلامی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: دولتی که برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های فقاهت نداشته باشد دولت اسلامی نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: باوجود تمام هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنان علیه حوزه‌های علمیه، باافتخار می‌گوییم طلاب حوزه علمیه جزو مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند که باروحیه قناعت به دین خدمت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از جوانان نخبه و نوجوانان علاقه‌مند به اسلام و انقلاب می‌خواهیم در راستای خدمت به دین از فرصت پذیرش حوزه‌ها استفاده و ثبت‌نام کنند.

رئیس پژوهشکده فقه نظام یادآور شد: میزان محوریت بخشیدن به قرآن در برنامه‌های اجرایی، از وظایف و شاخصه‌های یک دولت اسلامی است.

وی در پایان گفت: علوم مبتنی بر پایه‌های غربی اعم از اقتصاد، سیاست ، فرهنگ و…، نمی‌تواند مبنای عمل در جامعه اسلامی قرار گیرد بلکه باید با یک تحول بنیادی یک پالایش درستی انجام شود.