به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، پیش از ظهر امروز مراسم برافراشتن پرچم فلسطین و به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل با شعار سراسری « آزادی قدس نزدیک است» در آستانه روز قدس با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم در میدان روح الله شهر مقدس قم در مقابل بیت امام خمینی(ره) برگزار شد.

لطفی در این مراسم با بیان اینکه یوم الله قدس میراث ماندگار امام راحل است، گفت: ۷۳ سال از اشغال سرزمین مقدس قدس که زادگاه، محل زندگی و مدفن تعدادی از انبیاء الهی و قبله اول مسلمین و مسیر معراج پیامبر اسلام(ص) است می گذرد و راهبرد همیشگی ما که بر گرفته از مبانی دینی است مبارزه با ستمگران و دفاع از مردم مظلوم فلسطین بوده و خواهد بود.

قائم مقام ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه روز قدس روز جهانی امت اسلامی است و پرچم جمهوری اسلامی در همه بلاد باید برافراشته شود، گفت: دفاع از قدس و فلسطینیان نه به عنوان یک کار نمادین بلکه به عنوان یک کار ایمانی و اعتقادی برای دفاع از قرآن و اسلام است و در بیش از چهل سال گذشته در همه شهرها و روستاهای ایران اسلامی راهپیمایی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران پرچمدار دفاع از فلسطین است، گفت: در سالهای قبل ما در بیش از ۱۰۰ کشور شاهد راهپیمایی و برگزاری مراسم روز قدس بودیم و در امسال که سران برخی از کشورهای خود فروخته و مرتجع عرب اعلام برقراری رابطه رسمی با رژیم غاصب اسرائیل را کرده اند باید پر رنگ تر از گذشته حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را ابراز کنیم.

لطفی ادامه داد: به رسمیت شناخته شدن طرح مقام معظم رهبری در رابطه با برگزاری همه پرسی و روی کار آمدن دولتی با رأی مردم فلسطین در سازمان ملل و همچنین به تاریخ سپرده شدن معامله قرن که طرح آمریکایی صهیونیستی برای حل بحران فلسطین بود را از ویژگی های روز قدس امسال دانست.

وی با اشاره به تشکیل موج چهارم کرونا در کشور، گفت: ما نمی توانیم به خاطرعمل به یک وظیفه دینی به وظیفه دینی دیگر که حفظ سلامت جامعه است عمل نکنیم بنابراین به خاطر حفظ سلامت مردم و پرهیز از عادی انگاری بیماری کرونا تصمیم بر این شد که امسال برنامه میدانی برای روز قدس نداشته باشیم و هیچ نوع راهپیمایی نمادین و خودرویی برگزار نشود.

قائم مقام ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه دل مردم همواره با مردم فلسطین بوده و هست گفت: امسال تصمیم بر این شد که با استفاده حداکثری از فضای مجازی و برگزاری کنگره حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کنیم و در این راستا دومین کنگره بین المللی قدس شریف به ریاست آیت الله اعرافی برگزار شد و امروز گنکره زنان و قدس شریف با همکاری اتحادیه جهانی زنان مسلمان برگزار می شود و فردا نیز کنگره دیگری با همکاری آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

وی شعار روز قدس امسال را «آزادی قدس نزدیک است» اعلام کرد و افزود: در تمامی استان های کشور و همچنین نمایندگی های ایران در خارج کشور ستادهایی شکل گرفت تا طی آیینی بدون حضور جمعیت به منظور خمایت از مردم مظلوم فلسطین پرچم این کشور برافراشته شود و همزمان پرچم دو کشور آمریکا و اسرائیل غاصب به آتش کشیده شود.

لطفی ادامه داد: این مراسم امروز در میدان روح الله شهر مقدم قم به عنوان خواستگاه انقلاب اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان قم برگزار می شود و فردا نیز در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام حسین آبادی با قرائت بیانیه روز قدس با اشاره به شعار «آزادی قدس نزدیک است» که شعار روز قدس امسال تعیین شده است آرمان آزادی فلسطین و قدس از بحر تا نهر و فروپاشی دولت غاصب صهیونیستی را نزدیک دانست و بر حمایت ایران از آرمان فلسطین تأکید کرد.