به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام مرتضی جعفری طی گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری برنامه ترتیل خوانی کودکان با عنوان «ایوان آینه» اظهار کرد: این برنامه توسط  واحد کودک ونوجوان معاونت قرآن و معارف حرم مطهر و با همکاری شبکه های شاد و هدهد با استفاده از ۱۸ قاری ممتاز کشوری و استانی در ۳۰ قسمت  تولید شده است.

وی با بیان اینکه برنامه «ایوان آینه» ازسه بخش نمایش سبک زندگی قرآنی به همراه کارشناسان قرآنی، برگزاری مسابقه  و ترتیل خوانی نصف حزب از هر جزء برگزار شد، افزود: این برنامه هرروز از ساعت ۱۲ تا ۱۳ از شبکه شاد و ساعت ۱۵ از شبکه هدهد منعکس شده است.

مسئول واحد کودک و نوجوان اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به استقبال مخاطبان کودک از این برنامه گفت: کمترین تعداد مخاطبان این برنامه در یک روز ۳۰۰ هزار نفر و بیشترین تعداد مخاطب در یک روز ۸۰۰ هزار نفر در شبکه شاد بوده اند.

وی ادامه داد: برای تشویق و ترغیب مخاطبین به دیدن این برنامه در بین هر برنامه یک سؤال ازآیات تلاوت شده طرح می شد که به صورت میانگین بین ۳ تا ۵ هزار نفر در این مسابقه شرکت می کردند و تا روز ۲۸ ماه رمضان ۱۲۰ هزار نفر در مسابقه روزانه شرکت کردند که از این میان  210 نفر به قید قرعه برنده جوایز نقدی و بسته های فرهنگی شده اند.