به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شعبان زاده رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، طی سخنانی سالروز شهادت حضرت حمزه سید الشهدا علیه الاسلام و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی را تسلیت گفت و اظهار کرد: زیارت وقتی سازنده شد زائر هم ساخته می‌شود و زیارت با معرفت با زائر با معرفت اجین گشته است.

سعیدی زائر با معرفت را انسانی دانست که هم خودش از نظر باطنی مورد پسند خدا و حضرت ولی عصر (عج) است و هم میتواند نسبت به بیرون تاثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: اسلام نه فقط خطاهای اعتقادی و رفتاری ما را تصحیح می‌کند بلکه مهم تر از آن اساس و بنیان انسان را تغییر می‌دهد.

امام جمعه قم گفت: هیچگاه نباید معرفت حضرت معصومه سلام الله علیها را از معرفت قم جدا کنیم چون قم یک ظرف و یک ظرفیت است و مردم قم باید بدانند در چه زمین وشهر با عظمتی زندگی می‌کنند، شهری که دختر نمونه آل الله در آن سکنی گزیده است که مثل ایشان در میان بانوان اهل‌بیت(ع) وجود ندارد و باید توجه داشت که قم ماندن قم دست ما است و باید ولایت پذیری، دشمن ستیزی و عش آل محمد بودن آن را حفظ کنیم و برای قم ماندن قم کار کنیم و برای تحقق آن هم افزایی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۶۴ سوره سبأ «قُلْ إِنَّمآ أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثْنَى‏ وَفُرَادَى‏» «بگو: شما را به یک چیز اندرز مى ‏دهم: دو دو و یک یک براى خدا قیام کنید.» کار مبلغان را مصداق بارز قیام در راه خدا دانست و گفت: خداوند نیز بلاشک شما را در این امر کمک و یاری خواهد کرد.

همچنین شعبان زاده با ارائه گزارشی از دوره مدیریت ۵ ماه خود در سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از نقاط ضعف مساجد ما این است که ابعاد واجزاءو جهت گیری‌ها در راستای تفکر ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب نیست. در راستای حل این مشکل از یک سند برنامه‌ای کاربردی برای قم با چشم انداز ۲ ساله بهره‌ گرفته‌ایم.

وی در توضیح این سند گفت یکی از مهم‌ترین موضوعات ارائه شده در این سند موضوع سامان‌یابی امر زیارت با معرفت قمی‌ها است که در شهر قم این امر مغفول مانده است و حق آن آنطور که باید و شاید ادا نگردیده است.

وی گفت: در این طرح ابتدا قمی‌ها و بعد افرادی که وارد قم می‌شوند با اخلاص به محضر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مشرف می‌شوند که برای اجرایی شدن این طرح همه کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی قم خادمان فرهنگی افتخاری حرم مطهر می‌شوند و اولین برنامه زیارت با معرفت برای کارکنان این سازمان و عهد بستن با تمام وجود برای خدمت در طرح شفیعه محشر است که امیدواریم این طرح به الگویی برای تمام بقاع متبرک سطح کشور تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مخاطب این طرح را در مرحله اول کارکنان ادارات دولتی قم و آموزش وپرورش برشمرد و گفت: هدف از این طرح ارائه فرهنگ صحیح زیارت با معرفت در ابعاد مختلف با جامعه آماری ۱۰۰ هزار نفری است و در کنار این طرح نرم افزاری آماده رونمایی است که شامل ۶ محور آموزش و اعظام مبلغ، کارگزاران زیارت از مسجد به حرم مطهر، شفیعه محشر، ستارگان حرم، سیری در حرم و زیارت نیابتی می‌شود.