به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم رونمایی از تابلو «القاب فاطمی» ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی و حجت‌الاسلام علی فتح‌الله زاده، مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر در موزه فاطمی برگزار شد.

در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام محمدباقر مشکاتی طراح، محقق و بانی این اثر هنری اظهار کرد: انگیزه ارائه این اثر از آنجا شکل گرفت که ما در بررسی آثار تاریخی مرتبط با حضرت معصومه سلام‌الله علیها متوجه شدیم که در مورد القاب ایشان، آثار کمی در وجود دارد به همین علت برنامه‌ریزی کردیم تا با محتوای حضرت معصومه سلام‌الله علیها آثار هنری ویژه‌ای را ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: منابع معتبری از جمله زیارتنامه‌ها و منابع دینی و همچنین منابع غیردینی را مورد توجه قرار داده و ۳۵ لقب از القاب حضرت معصومه سلام‌الله علیها را انتخاب کردیم که این القاب توسط سید محسن کشفی طی دو ماه کار افتخاری به روش قطاعی روی زمینه چوبی سفید خطاطی شده است.

مشکاتی از سید محمود کشفی به‌عنوان رنگ‌کار این اثر هنری نام برد و گفت: این تابلو هنری در اندازه ۲۴۰ * ۱۸۰ تولید و به موزه حرم مطهر اهدا شده است تا برای روایتگری و معرفی زندگی بانوی کرامت مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: فاطمه ثانی، مجاهده، اخت الرضا، مریم آل محمد، ستی به معنای بانوی با حجاب، مرضیه، رضیه و قره عین الرسول که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بانوی کرامت مطرح شده از جمله القاب مورد استفاده قرار گرفته در این تابلو است؛ القاب مهم معصومه و شفیعه نیز در اطراف فراز یا فاطمه اشفعی‌لی فی‌الجنه، به نمایش گذاشته شده است.

مشکاتی با بیان اینکه این تابلو هنری، نخستین اثر با محتوای القاب و لقب‌واره‌های بانوی کرامت است، گفت: توصیه می‌شود که هنرمندان از این اثر هنری الگوبرداری کرده و تولیدات هنری ویژه‌ای دیگری در مورد این بانوی بزرگوار ارائه دهند.