به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در ویژه برنامه رسانه‌ای ایوان بهشت که در حرم امام رضا علیه‌السلام ضبط و به صورت زنده از شبکه قرآن منعکس شد، با اشاره به اینکه ما در دعاها و توسل خود با پروردگار باید به سیره اهل‌بیت(ع) مراجعه کنیم، اظهار کرد: دعاهای عام از معصومین علیه‌السلام به جا مانده که می‌توان از این دعاها برای رفع مشکلات بهره‌مند شد.

وی با تاکید بر اینکه معرفت نسبت به خداوند متعال دعاهای ما را جهت می‌دهد، عنوان کرد: برخی در اثر ناآگاهی از دنیا یک برداشت اشتباه دارند درحالی‌که بسیاری از چیزها در دنیا مناسب حال آن‌ها نیست اما آن‌ها در دعا به دنبال آن هستند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به داستان حضرت ابراهیم علیه‌السلام خاطرنشان کرد: این پیامبر و فرزند گرامی‌شان نسبت به خداوند متعال معرفت داشتند چراکه وقتی به آن‌ها دستور داده شد بدون هیچ تردیدی به دنبال اجرای امر الهی بودند.

وی با بیان اینکه درب‌ حرم‌های مطهر به روی همگان باز است، مطرح کرد: ما باید ادب را رعایت کنیم و قبل از ورود اذن دخول را بخوانیم و اگر دلمان شکست و مقلب شدیم یعنی اجازه ورود برای ما صادر شده و در این صورت است که دعای با معرفت ما اجابت می‌شود.

سعیدی با تاکید بر اینکه زیارت‌خوانی نباید همانند متن‌خوانی باشد، عنوان کرد: هنگامی به حرم‌های مطهر مشرف می‌شویم باید با معرفت نسبت به جایگاه صاحب حرم، زیارت را خوانده و به عمل خود ایمان قلبی داشته باشیم تا زیارت ما قبول واقع شده است.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این روزها خداوند متعال بر ملت ایران منت گذاشت و بستر انتخابات پرشور را فراهم ساخت تا مردم توانستند با روحیه استکبارستیزی خود پای صندوق‌ها حاضر شوند و از درون این صندوق‌ها هم رئیس جمهور منتخب معرفی شد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید قدردان ملت ایران باشیم، گفت: مردم هم باید عمل به وظیفه را در هر زمان مورد توجه قرار دهند و امیدواریم با کمک به دولت منتخب بتوانیم تحقق اهداف و رفع مشکلات را رقم بزنیم.