به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: قم حرم اهل بیت(ع) است و حضرت معصومه سلام الله علیها از معدود شخصیت‌هایی هستند که قبل از ولادتشان وعده ولادتشان داده شده است.

وی با بیان اینکه خداوند ما را امر به نیکی کرده و تصریح کرده است که نیکوکاران را دوست دارد، افزود: دوستی خداوند نسبت به هر کاری به آن کار برکت می‌دهد و هلال احمر هم با توجه به اصول هفت گانه بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان‌شمولی جایگاه خاص انسانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه پیام هلال احمر به مردم این بوده که باید همه با هم منسجم و متحد باشند، گفت: اینکه این تشکیلات به دور از خط، نگاه، مذهب و حتی دین کار می‌کند ارزشمند است و این نگاه یک نگاه اسلامی است زیرا اسلام می‌گوید که در امداد رسانی نباید دین ملاک عمل انسان باشد بنابراین به بی‌دین‌ها هم باید کمک کرد و این نگاه باید در مجموعه جمعیت هلال احمر حفظ شود.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری بعد از تزریق واکسن فرمودند فرمول‌های این واکسن را به دیگران هم بدهید به خاطر این است که بحث جان انسان‌ها مطرح است و ما مانند کشورهای دیگر نیستیم که به خاطر منافع مادی اگر گندم اضافه می‌آورند به دریا می‌ریزند تا قیمت پایین نیاید.

سعیدی عنوان کرد: اینکه با وجود مشکلات اقتصادی کمک‌های مردم به نهادهای خیریه بیشتر شده است به خاطر این است که نگاه مردم ما نگاه دینی و انسانی است و اینکه طلاب برای امداد رسانی به مردم بسیج شده‌اند هم نشان می‌دهد حوزه‌های علمیه یک مکان در بسته و بی ارتباط با جامعه نیست.

وی با بیان اینکه موقوفات هر مجموعه اگر خوب اداره شود اعتماد مردم نسبت به آن مجموعه افزایش می‌یابد، گفت: باید مدیران جهادی در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند و اگر مدیران کارآمد و جهادی روی کار باشند اعتماد مردم به مجموعه‌ها بیشتر و موقوفات هم به دنبال آن بیشتر خواهد شد.