به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مراسم خطبه خوانی خدام حرم مطهر بانوی کرامت با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی و معاونان آستان مقدس صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه انسان باید قبل از اینکه در یوم الحساب به حساب او رسیدگی شود خود را ارزیابی کند، ابراز کرد: باید از فرصت هایی مانند آخر ماه شعبان و ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببریم و همانطور که در ایام نوروز و بهار خانه تکانی می کنیم دلهای خود را نیز از گناهان و آلودگی ها پاک کنیم.

وی افزود: امام رضا علیه السلام به اباصلت هروی فرمودند در این مدت باقی مانده از ماه شعبان تدارک و تلافی کن آنچه را در این ماه از دست داده ای و تقصیرهایی که داشته ای را جبران کن و کاری انجام بده که برای تو نافع باشد؛ دعا و استغفار کن و تلاوت قرآن داشته باش و از گناهان خود توبه کن تا وقتی وارد ماه رمضان می شوی پاکیزه باشی.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: همانطور که خانه های مان را برای رسیدن سال جدید تمیز می کنیم دلهای خود را با توبه و استغفار و خالی کردن دل از کینه دیگران تمیز کنیم؛ امام رضا علیه السلام توصیه کردند که این دعا را در این ایام زیاد بخوانید که خدایا اگر در این مدت که از ماه شعبان گذشته است ما را نبخشیده ای در مدتی که از این ماه باقی مانده است ما را ببخش.

وی اظهار کرد: امام رضا علیه السلام از پدرانشان از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل کردند که در این ماه پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله در خطبه ای فرمودند که ماه خدا به سمت شما رو آورده و از همه ماه ها برتر است و خداوند در این ماه شما را به ضیافت بزرگ الهی دعوت کرده است و نفس ها و خواب شما در این ماه عبادت؛ اعمال شما مقبول و دعا مستجاب است و فرمودند هر کسی در این ماه صلوات زیاد بفرستد خداوند گناهان او را می آمرزد و هر کسی یک آیه قرآن تلاوت کند خداوند ثواب یک ختم قرآن را به او می دهد.

آیت الله سعیدی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در ادامه از پیامبر سؤال کردند که بهترین اعمال در ماه رمضان چیست؟ حضرت پاسخ دادند بهترین عمل در این ماه پرهیز از گناهان است؛ بنابراین خوب است که انسان از همه گناهان پرهیز کند به ویژه گناهانی از قبیل غیبت و بردن آبروی مؤمن، ضایع کردن بیت المال و تضعیف نظام که اساس و ریشه انسان را برهم می زند و از خدا بخواهیم که بتوانیم این گناهان را شناسایی کنیم و با دلی پاکیزه وارد ماه رمضان شویم.