به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از راهبردهای مهم دین اسلام برای پالایش جامعه از گناهان و سيئات و ترویج حسنات در جامعه و حفظ سلامت اخلاقی و دینی نظام اسلامی است.

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت همزمان با هفته حجاب و عفاف به دلیل کم‌رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر درزمینه حجاب و عفاف در جامعه اقدام به برگزاری پویش بزرگ « خادم بی‌نشان» کرده است.

ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب و عفاف فاطمی و تشویق بانوان و تمامی اقشار جامعه اسلامی به انجام این رسالت و وظیفه مهم دینی از اهداف برگزاری این پویش است.

بانوان و علاقه‌مندان به شرکت در این پویش باید بازخورد دعوت دیگران به حجاب و عفاف فاطمی را به آیدی @khadembeneshan ارسال کنند تا نام آن‌ها به عنوان شرکت کننده در این پویش ثبت شود.

از آنجایی که این پویش به صورت مجازی برگزار می‌شود بانوان ایرانی از سراسر کشور می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

گسترش فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی در میان بانوان، افزایش امنیت بانوان و دختران جوان در جامعه، گسترش فرهنگ اخلاق مدارای و آرامش در میان زنان و مردان و گسترش عمل به رسالت امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین برکات برگزاری این پویش در هفته حجاب و عفاف است.

انجام رسالت امر به معروف و نهی از منکر به صورت بسیار زیبا و لطیف و خلاقانه از شرایط مهم شرکت در این پویش است؛ چرا که دعوت کریمانه و همراه با حفظ عزت نفس و کرامت دعوت شونده از دیگر اهداف برگزاری این پویش است تا در پناه دعوت عزتمندانه بانوان و دختران بستر عمل به دستورات قرآنی و دینی در عرصه حجاب و عفاف در جامعه اسلامی فراهم شود.

همچنین برگزاری محافل سخنرانی به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه و دستور العمل های بهداشتی از دیگر برنامه‌های امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت برای بانوان و دختران در هفته حجاب و عفاف است.

محافل سخنرانی از ۲۱ تیرماه به میزبانی رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برای بانوان آغاز شده و تا ۲۸ تیرماه ادامه دارد.

این محافل در نوبت صبح( ساعت ۱۱:۳۰) و عصر(ساعت۱۸) برای بانوان برگزار می‌شود و در چهار روز نخست برگزاری این محافل خانم ها همتی با محوریت تربیت دینی کودک،فخر روحانی با محوریت واقعه مسجد گوهرشاد و حجاب فاطمی، قاسمی با محوریت بررسی آثار حیا، حجاب و عفاف از منظر قرآن، حیدری مجد با محوریت راه‌های افزایش حیا، حجاب و عفاف از منظر امام رضا، اخوت با محوریت فلسفه چادر، فخر روحانی با محوریت حفظ حجاب مقدمه‌ای برای حفظ حجاب، شاه جعفری با محوریت فواید حجاب و حیا و تأثیر آن بر استحکام بنیان خانواده و الهی پور با محوریت نقش حجاب و عفاف در افزایش آرامش و امنیت زنان از منظر اسلام برای بانوان حاضر در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت سخنرانی کردند.

همچنین در دو روز پایانی هفته حجاب و عفاف همزمان با برگزاری محفل عزاداری به مناسبت شهادت امام باقر (علیه‌السلام) خانم ها دریاباری با محوریت ضرورت حجاب در عصر حاضر، میر امام با محوریت حجاب و حیا از منظر ادیان مختلف تا اسلام محمدی، مؤمنی با محوریت راز پوشش زن و خراسانی با محوریت بی حجابی و آثار آن برجامعه برای بانوان سخنرانی خواهند کرد.

لازم به ذکر است، مداحی مراسم عزاداری شهادت امام باقر (علیه‌السلام) در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها را خانم‌ها خودکار و دهقان برعهده دارند.