به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در همایش محرم ۱۴۰۰ هیأت های مذهبی استان قم با بیان اینکه ما اگر خود را به ائمه(ع) متصل نکنیم ارزش پیدا نمی‌کنیم، اظهار کرد: محرم بهترین فرصت برای پیوند خوردن به امام حسین علیه السلام است و اگر خدا کمک نکند و با امام حسین علیه السلام پیوند نخوریم هیچ آبرویی پیش خدا نداریم.

وی با بیان اینکه اگر درخت اسلام با خون امام حسین علیه السلام آبیاری نمی‌شد بنی امیه ریشه دین را خشکانده بودند، افزود: از این رو باید همه ما دین خود را مدیون امام حسین بدانیم و همانطور که پیامبر(ص) می فرمایند که من حسینی هستم و حسین از من است ما به طریق اولا باید خود را حسینی بدانیم.

استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر(ص) فرمودند کسی که حسین علیه السلام را دوست بدارد خداوند او را دوست می دارد؛ بنابراین اگر می خواهیم خدا ما را دوست داشته باشد باید هر کاری که می توانیم برای برپایی عزای امام حسین علیه السلام انجام دهیم و یاد امام را زنده بداریم.

وی رعایت مسائل بهداشتی را در برگزاری مراسم عزاداری لازم دانست و گفت: همانطور که برپایی مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام برای حفظ دین واجب است حفظ سلامتی هم بنابر فتوای همه مراجع واجب است و باید با رعایت مسائل بهداشتی هم سلامت جسم و هم سلامت دین خود را تأمین کنیم.