به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام مهدی حسین زاده در گفت‌وگویی از اجرای طرح خادمان سلامت در این آستان مقدس خبر داد و گفت: در قالب این طرح هر شب ۲۰ نفر از خادمان افتخاری خواهر و برادر به تذکر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توزیع ماسک، ضدعفونی دست‌ها و تنظیم فاصله میان افراد می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این طرح از اول ماه محرم شروع شده و تا دهم محرم ادامه دارد، گفت: از مهمترین اهداف این طرح جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در آستان مقدس بانوی کرامت و احیای امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ سلامت جسمانی زائران است.

مسئول واحد خدمات زائر اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: این طرح از اول دهه محرم تا امشب فقط در صحن صاحب الزمان(عج) و در زمان برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی اجرا می شد و در روزهای تاسوعا و عاشورا صبح از ساعت ۱۱ تا ۱۵ و عصر از قبل از نماز مغرب تا ساعت ۲۳ در تمامی صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش های رسیده بالای ۹۵ درصد زائرانی که در حرم حضور دارند خودشان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام و جدیت دارند و تنها ۵ درصد از زائران نیاز به تذکر دارند که توسط خادمیاران سلامت این کار انجام می شود.