به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی جمعه شب در محفل عزاداری دهه اول صفر در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از علل مهم که موجب آسیب رسیدن به جامعه بشری شده غفلت از ارتباط میان انسان و خداست و این ارتباط باید تقویت شود تا جامعه از آسیب در امان بماند.

وی اضافه کرد: بر اساس روایات مختلف اهل‌بیت(ع) همان وسیله‌ای هستند که در قرآن کریم از آن برای ارتباط انسان با خداوند متعال نام برده شده است؛ زیارت نورانی جامعه کبیره، دعای توسل و متن قرآن این موضوع را مورد تایید قرار داده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هر خیری به واسطه امام به مردم می‌رسد، عنوان کرد: رضایتنامه خداوند متعال از انسان را امام امضا می‌کند و در حقیقت ائمه اطهار(ع) هستند که موجب نزدیکی ما به خداوند متعال می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه غفلت از ارتباط ما با ائمه اطهار(ع) موجب استرس و نگرانی می‌شود، مطرح کرد: کسی که ارتباط با امام داشته باشد به سکون و قرار می‌رسد اما زمانی که دست انسان از امام زمان(عج) جدا شود با انواع آسیب‌ها روبرو می‌شود.

مؤمنی خاطرنشان کرد: تمام مشکلی که در کربلا به وجود آمد به علت نشناختن امام بود چراکه اگر امام زمان خود را درست می‌شناختند وقایع کربلا را رقم نمی‌زدند و ما هم امروز اگر نتوانیم امام زمان خود را بشناسیم در حق امام کوتاهی کرده‌ایم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما مشمول عنایت عام امام زمان(عج) هستیم، گفت: ما باید تلاش کنیم تا مورد عنایت خاص امام قرار گیریم و در این راستا باید امام را به درستی بشناسیم و در مسیر ایشان حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیرو امام باید فقط گدای در خانه امام باشد، مطرح کرد: امام همیشه در کنار ما است و از پدرو مادر هم برای ما غمخوارتر است اما باید این ارتباط را درک کنیم تا بتوانیم از آن بهره‌مند شویم؛ امام از پدر و مادر برای ما مهربان‌تر است به همین علت ما باید بیخیال دیگران شویم و فقط به دنبال توسل به امام باشیم.