به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در محفل عزاداری ظهر رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: آیت‌الله بهجت در پاسخ به طلبه‌ای که از ایشان در رابطه با حضور قلب در نماز و اصلاح معنوی خود سؤال کرد فرمودند سعی کنید محبت خدا در دل‌های شما جا بگیرد.

وی بالاترین معلم انسان را عشق و محبت خدا دانست و گفت: انسان به هر کسی و هر چیزی که علاقه و محبت داشته باشد مثل او می‌شود و به همین خاطر پیامبر(ص) فرمودند محبت من و اهل بیت ریشه و اساس اسلام است زیرا محبت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) محبت خدا است و محبت خدا انسان را خدایی می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: آیت‌الله بهجت در پاسخ به سؤال دوم آن طلبه که گفت چکار کنیم به محبت برسیم گفت زیاد صلوات بر محمد و آل محمد بفرستید زیرا صلوات اکسیر اعظم است و هر گره‌ای را باز می‌کند وانسان را به تعالی و کمال می‌رساند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند برترین حالت ایمان، دوستی با بندگان خدا برای خدا است، افزود: باید با ذکر صلوات پیوند خود با پیامبر(ص) را محکم کنیم زیرا پیامبر(ص) حبیب خدا است و حبیب خدا به این معنی است که هم خدا ایشان را دوست دارد و هم ایشان خدا را دوست دارد و همه وجودش عشق و محبت خدا است.

فرحزاد با بیان اینکه باید محبت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) را در دل‌های‌مان شعله‌ور کنیم، گفت: پیامبر اسلام(ص) پیامبر رحمت هستند و با وجود آزار و اذیت فراوانی که در مکه شدند هیچگاه دشمنان خود را نفرین نکردند حتی در پیشگاه خداوند برای آن‌ها دعا می‌کردند و برایشان عذر می‌آوردند که آن‌ها جاهل هستند و نمی‌دانند که چه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر(ص) یک سر سوزن هم کینه کسی را در دل نداشتند، تصریح کرد: پیامبر(ص) در پاسخ به یکی از اصحاب که به ایشان پیشنهاد نفرین دشمنان را داد فرمودند من مبعوث نشدم که لعن و نفرین کنم بلکه مبعوث شدم رحمت برای خلق باشم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسن مجتبی علیه‌السلام اولین نوه پیامبر(ص) بودند و پیامبر(ص) به صراحت می فرمودند من حسن علیه السلام را دوست دارم و هرکسی که او را دوست داشته باشد را هم دوست دارم، افزود: امام حسن مجتبی علیه السلام در زمان حیات‌شان در خانه و در میان اصحاب غریب بودند و امروز هم غربت از در و دیوار بقیع می‌بارد.