پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها_حسین حسنی: از اول محرم که پیراهن سیاه را به تن و جای جای شهر را سیاهپوش کردیم خود را هم درد خواهری می‌دانستیم که حاضر نبود یک لحظه از برادرش جدا شود، خواهری که مصیبتش نه بی‌پناهی و خرابه‌نشینی بلکه مصیبتش دوری برادر بود.

ما نیز مسیر عاشورا تا اربعین را هم پای این خواهر اشک ریختیم و عزادار بودیم تا اینکه زیارت اربعین خواندیم و پیام عاشورا را تکرار کردیم تا کسی نباشد مظلومیت حسین علیه السلام و عزای خواهرشان زینب سلام الله علیها را نشنیده باشد و تا شاید دیگر خواهری را عزادار برادری نکنند و امامی از خواهرش جدا و خواهری عزادار برادر نشود.

هنوز پیراهن سیاهی که به همراه زینب به تن داشتیم را از تن بیرون نیاوردیم که آخر ماه صفر قصه امام کشی و عزاداری خواهری دیگر فرا می‌رسد؛ خواهری که دوری برادر، امام و ولی برایش به قدری سخت بود که طاقت دوری نداشت و عزم سفر کرد تا خود را به برادر برساند و شاید این بار مانع یزیدی شود تا خون امامی را بریزد.

فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز همان لحظه ای که امام از مدینه خارج شدند و فرمودند برای من گریه کنید که این سفر بازگشتی ندارد عزادار برادر شد و این غم و اشک و عزا را مانند عمه‌اش زینب سلام الله علیها پرچم حقانیت امام خود کرد تا شهر به شهر و دیار به دیار این پیام را به مردم بگویند و عالمی را عزادار امام کنند.

اگرچه مزار امام هشتم(ع) در طوس است ولی صاحب عزا و منادی عزا در قم مجلس گرفته است و عاشقان و دلسوختگان گرد او جمع شده اند و عرض تسلیت دارند.

تسلیت به خواهری که در غم فراق و عزای برادر سوخت و در مسیری که امام رضا علیه السلام فرموده بودند بی بازگشت است قدم گذاشت و بر خلاف عمه زینب رسالت خود را قبل از برادر به انجام رساند.

آری امشب و فردا صاحب عزا در قم است و چشم به راه دوستان و شیعیانی که دل او را تسلی دهند؛ پرچم عزای امام هشتم(ع) در قم برافراشته شده و خواهر برای برادرش مجلس گرفته است تا اهل دل را پذیرا باشد.

خواهری که امام رضا علیه السلام فرمودند هر کسی به زیارت او در قم برود مثل این است که من را زیارت کرده و به همین خاطر امشب و فردا زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها حال و هوای دیگری دارد و یک تیر و دو نشان است؛ هم امام رضا علیه السلام را زیارت کرده و هم دل خواهر را تسلی داده و عرض تسلیت داشته است.

جنس زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها این روزها جنس دیگری دارد و یقینا امشب و فردا حضرت با چشم دیگری به زائر خود نگاه می‌کنند.

زائری که می‌داند اینجا حرم صاحب عزا و حریم امام رضا علیه السلام است و با معرفت به این حقیقت به زیارت و عرض تسلیت برود یقینا زیارتش «عارفاً بحقها» است که خود امام رضا علیه السلام فرمودند چنین زائری بهشتی است.

امشب و فردا در حرم بانوی کرامت عزاداری زائران بهشتی برای خورشید هشتم دیدنی است و چه زیباست است دیدن چهره بهشتیان در همین دنیا…