به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس در ترم پاییز رشته «معارف حدیثی» را برای علاقه‌مندان سراسر کشور به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌کند.

این رشته برای گروه سنی جوان و بزرگسال و با هدف آشنایی فراگیران با معارف نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تغذیه سالم از دیدگاه آیات و روایات برگزار می‌شود.

واحد آموزش مجازی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت این رشته را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند و به شرکت کنندگان در این رشته در صورت قبولی در آزمون پایانی از سوی مرکز قرآن و حدیث گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

از آن جایی که خداوند برای هدایت بشر، دو منبع قرار داده است و این دو منبع شامل قرآن و حدیث می‌شود و این دو منبع هر دو ترجمان یکدیگرند و هیچ یک به تنهایی برای راهنمای انسان کافی نیست، مرکز قرآن و حدیث در راستای تعمیق معارف دینی در میان مخاطبان همزمان با برگزاری رشته‌های قرآنی برای علاقه مندان، رشته معارف حدیثی را نیز برگزار می‌کند.

آموزش معارف، نامه‌ها، حکمت‌ها و کلمات قصار نهج‌البلاغه و شرح صحیفه سجادیه از منابع آموزشی در رشته معارف حدیثی است.

اضافه بر این از آن جایی که قریب به ۲۵۰ آیه قرآنی و ده‌ها روایت از معصومین(ع) بر اهمیت غذا و تغذیه دلالت می‌کنند به همین دلیل دوره تغذیه سالم از دیدگاه آیات و روایات نیز در قالب رشته معارف حدیثی برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

آشنایی با توصیه‌های اسلام درباره انواع غذاها، آشنایی با توصیه‌های دین در خصوص میزان و تعداد وعده‌های غذایی، آداب غذا خوردن، اثرات تغذیه بر خلق و خو و تندرستی از مباحثی است که در دوره آنلاین تغذیه سالم از دیدگاه آیات و روایات برای فراگیران بیان می‌شود.

تدریس این دوره‌های مجازی را استادان برتر حوزه علمیه قم و دانشگاه بر عهده دارند و علاقه‌مندان تا ۱۶مهرماه می‌توانند در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند از طریق لینک https://qhkarimeh.ir/lms/group?id=53 در دوره‌ها ثبت نام کنند و سامانه آموزش مجازی به آدرس اینترنتی Qhkarimeh.ir برای ثبت نام در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان برای طرح پرسش‌های خود می‌توانند با نشانی edusupport_f@ در پیام رسان ایتا ارتباط برقرار کنند.