به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در مسیر پیاده روی اربعین از نجف به کربلا، با حضور در موکب آستان مقدس و بازدید از بخش های مختلف آن، با مدیر موکب دیدار و گفت و گو کرد.

 وی در این دیدار در سخنانی با تمجید و تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها، گفت: امروز وقتی از نجف اشرف راه افتادیم به سمت کربلا، وقتی به عمود۱۰۸۰ و موکب آستان مقدس رسیدیم به عشق حضور در این موکب به اینجا آمدیم و آن چیزی که در نگاه اول به خوبی به چشم می آید فعالیت های فرهنگی در این موکب است.

وی افزود: در مورد خدمات این موکب نیز همانند سایر مواکب خدمت رسانی انجام می دهد، اما اقامه نماز جماعت، سخنرانی و مداحی اهل بیت علیهم السلام است ارزش این خدمات را دوچندان کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به پیاده روی اربعین و شکوه و عظمت آن پرداخت و افزود: صحنه هایی از این پیاده روی اربعین در تلویزیون پخش می شود اما وقتی انسان از نزدیک مشاهده می کند، متوجه می شود این پیاده روی یک رزمایش بزرگ به معنای دقیق کلمه هست که در آن زن، مرد، پیر، جوان و کودک با عشق و ارادت شرکت می کنند.

آیت الله خاتمی پیاده روی اربعین را تعظیم شعائر الهی دانست و تاکید کرد: این پیاده روی با شکوه، واقعا مصداق مهم تعظیم شعائر الهیست، هرکسی به هرمقدار که توان دارد عرض ارادتی می کند به درگاه اباعبدالله الحسین علیه السلام، کسی اگر توانست همه مسیر را می رود و اگر نتوانست بخشی از راه را می رود، این پیاده روی یک “لبیک یا حسین” عملیست.

وی با اشاره به جمله معروف “کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا” خاطرنشان کرد: گرچه این جمله روایت نیست اما روح همه زیارات است، ان شاءلله خروجی این عشق برپایی خیمه اباعبدالله الحسین باشد که بحمدالله در ایران اسلامی ما برپا شده است.

وی با تمجید از رعایت حجاب از سوی بانوان شرکت کننده در این راهپیمایی خاطرنشان کرد: این بانوان گرامی هدفدار با حجاب در راهپیمایی حاضر شده اند چرا که می دانند سیدالشهدا علیه السلام از بی حجابی خوششان نمی آیند و این بسی جای تشکر و قدردانی دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این پیاده روی اربعین یک کلاس درس اخلاق است، با اشاره به برخی افراد نادان که در این راهپیمایی با شکوه خدشه وارد می کنند گفت: من تعجب می کنم برخی افراد با قلم و زبانشان علیه این پیاده روی حرف می نویسند  و می زنند، این پیاده روی روح ایثار، ایمان و خدمت به مردم را احیا می کند.

خاطرنشان می شود: هادی محمودنژاد مدیر موکب آستان مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها ضمن خیر مقدم به آیت الله خاتمی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی، خدماتی و درمانی موکب به آیت الله خاتمی ارائه داد.