به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم خراسانی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به اخلاق همسران با محوریت شخصیت حضرت خدیجه سلام الله علیها اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم در آیه ۲۱ سوره روم خطاب به مسلمانان و مردم جهان می فرماید«وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ».

وی افزود: خداوند در این آیه که به آیه ازدواج مشهور است خطاب به مسلمانان می فرماید«و از نشانه‌هاى او آن است كه از جنس خودتان همسرانى براى شما آفريد تا در كنار آنان آرامش يابيد و ميان شما و همسرانتان علاقه‌ى شديد و رحمت قرار داد؛ بى شك در اين (نعمت الهى) براى گروهى كه مى‌انديشند نشانه‌هاى قطعى است».

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت با تأکید بر اینکه این آیه به زوجیت در خلقت اشاره دارد و خداوند می‌فرماید که در این عالم همه چیز از حیوانات تا نباتات و حتی جمادات خلقتی بر محور زوجیت دارند، گفت: در این عالم تنها شخصی که فرد است ذات حق پروردگار عالمیان است و به جز ذات حق تمامی موجودات این عالم زوج هستند.

خراسانی تصریح کرد: امام سجاد علیه‌السلام در یکی از دعاهای خود به این مطلب اشاره دارند و می‌فرمایند که در عالم همه چیز بر محور زوجیت آفریده شده و حتی امام سجاد علیه‌السلام خطاب به سنگ بیان می‌کنند که خلقت سنگ به عنوان یک جامد نیز بر محور زوجیت است.

وی افزود: خلقت همسر و خلقت زوج همجنس از دیگر شاخصه های قرآنی خلقت عالم است و خداوند در این آیه هدف از این خلقت بر محوریت زوجیت و هم جنس را« تسکنو» یعنی آرامش گرفتن در کنار هم جنس بیان می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم که بعضی از افراد برای آرامش گرفتن به دنبال غیر همجنس بوده و آرامش را در چیزی به جز همسران همجنس جست‌و‌جو می کنند.

خراسانی ادامه داد: متأسفانه امروز شاهد هستیم که بعضی از افراد به جای ازدواج و پرورش فرزندان به زندگی با حیوانات و نگه داری حیوانات خانگی روی آورده و عده‌ای نیز پا را فراتر گذاشته و با ازدواج با حیوانات و حتی واگذاری اموال و ارث و خریداری شناسنامه برای حیوانات به دنبال دست یابی به آرامش در کنار این حیوانات هستند.

وی افزود: زن یا مرد نمی‌تواند با مَحبت به حیوانات حس همسری یا مادر یا پدری خود را تأمین کند چراکه خداوند آرامش را تنها در کنار همسران همجنس برای انسان فراهم کرده است.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه آرامش در زندگی با همسران همجنس محقق می شود، اظهار داشت: در ادامه آیه بیان شده است که خداوند میان همسران مودت و رحمت قرار داده است که مراد از مودت ، دوستی انسان با دیگران از روی انتخاب عاقلانه است.

خراسانی ادامه داد: انتخاب دوست در زندگی مشترک از آنجایی که قرار است انسان با این دوست تا بهشت همسفر باشد باید از روی عقل و خرد باشد و نباید انسان صرفاً براساس احساسات دوست ابدی یعنی همسر خود را انتخاب کند.

وی با تأکید براین نه تنها انتخاب همسر باید عاقلانه باشد بلکه حل مشکلات در زندگی نیز باید بر محور عقل و خرد صورت گیرد نه احساسات، گفت: مراد از رحمت این است که زن و شوهر در مشکلات زندگی باید بر محور عقل و خرد مشکلات خود را حل کرده و نسبت به یکدیگر گذشت و انصاف داشته باشند.

وی افزود: همسرداری هنر است و به مقدار هنرمندی یک زن، زندگی زناشویی ثمر و نتیجه دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: متأسفانه بعضی از بانوان بیان می‌کنند که اگر شخصیت همسران ما مانند امیر المومنین علیه‌السلام یا حضرت رسول صلوات الله علیه بود به طبع زندگی با آن‌ها راحت و دلپذیر می شد.

خراسانی اظهار داشت: زندگی با امام نیز شاخصه های خاص خود را داشته و همسرانی مانند حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت خدیجه سلام الله علیها می خواهد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا و حضرت خدیجه سلام الله علیهما نیز زندگی شبیه ما انسان‌های عادی داشته اند، گفت: امیر المومنین علیه‌السلام و رسول خدا صلی الله علیه و آله بیشتر ساعات عمر خود را مشغول تبلیغ اسلام و رسیدگی به امور مسلمانان بوده‌اند و یا در جنگ و یا امور مربوط به مسلمانان مشغول بوده‌اند ولی امام علی علیه‌السلام می فرمایند که هرگز از جانب حضرت زهرا سلام الله علیها به خاطر این مطلب با عصبانیت و غضب مواجه نشده‌اند بلکه حضرت زهرا سلام الله علیها همواره گشاده رو بوده اند.

خراسانی ادامه داد: امام علی علیه‌السلام درباره شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها با وجود اینکه این بانوی گرانقدر در سن کم به شهادت می‌رسند می فرمایند« هرگاه چشم من به چشم حضرت زهرا سلام الله علیها می‌افتاد غم و غصه از من گرفته می شد».

وی افزود: این سخن گوهربار امام علی علیه‌السلام نشان می‌دهد که حضرت زهرا سلام الله علیها خانه را به محل آرامش و مامنی برای همسر خود تبدیل کرده بودند و خانه ایشان محلی برای آرامش بود درحالی که باید دقت کرد که سیره و روش بانوان امروز تا چه اندازه مؤید آرامش در خانه است.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: تربیت فرزند صالح به عنوان گلی از گل‌های بهشت تنها در خانه آرام صورت می‌گیرد و بانوان اگر به دنبال زندگی سعادتمندانه هستند باید آرامش را برای همسر و فرزندان خود فراهم کنند.

خراسانی با تأکید براینکه حضرت زهرا و حضرت خدیجه سلام الله علیها در زندگی با وجود عظمت شخصیت خیلی ساده زندگی کرده‌اند و حتی زندگی آن‌ها توأم با فقر بوده است، تصریح کرد: با وجود این حضرت زهرا سلام الله علیها هرگز مانند مادر بزرگوار خود حضرت خدیجه سلام الله علیها همسر خود را برای امور مالی مورد سرزنش قرار نداده اند و حتی با کار خانگی مانند نخ ریسی و کارهای مرسوم آن زمان در مخارج خانه همراه همسر بودند.

وی با تأکید براینکه متأسفانه اگر کار شوهر به گونه‌ای باشد که مدام مجبور به حضور در خانه نباشد همسران امروز بسیار شاکی و گلایه مند می شوند، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها با وجود اینکه گاهی امام علی علیه‌السلام برای چند روز در خانه حاضر نمی شدند و مشغول جنگ بودند و ایشان فرزندان کوچک داشتند ولی هرگز از این موضوع به امام علی علیه‌السلام شکایت نکردند.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: هنر خانه داری زن این است که خانه را مأمن آرامش کند و در دنیای امروز اگر خانه‌ای مأمن آرامش نباشد به یقین در این خانواده ثمر و نتیجه‌ای مطلوب حاصل نخواهد شد.