به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم میر امام در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه وجود پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله برای جهانیان مایه برکت و رحمت است، اظهار داشت: خداوند حضرت رسول را به پیامبری مبعوث کرد و با بعثت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله تمام بشریت بر محور یکتا پرستی، عقیده واحد، اعتقاد به خداوند، پذیرش نبوت رسول خدا صلوات الله علیه و آله و ائمه معصوم علیه‌السلام و قبله واحد در زیر یک پرچم باهم متحد شدند.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت افزود: تمامی فرق اسلامی در اصول دین با هم وحدت داشته و اختلاف آن‌ها تنها در فروع دین است.

وی با تأکید بر اینکه امروز زمان شیعه‌هراسی، سنی‌هراسی یا ایران‌هراسی نیست، بلکه امروز هراس ما باید از استکبار و صهیونیسم باشد، گفت: متأسفانه قدرت‌های استکباری و سلطه طلب به بهانه قومیت، رنگ، نژاد و حتی تفاوت‌های مذهبی و اختلاف قومیت ها در کشورهای اسلامی و در جهان به دنبال فتنه انگیزی بوده و با همین اختلاف افکنی ملت‌های جهان را استثمار می کنند.

میرامام با اشاره به اینکه عدم موفقیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه بیداری و هشیاری دنیای اسلام محقق می شود، تصریح کرد: فرق اسلامی و کشورهای اسلامی به جای تأکید بر تفاوت‌ها باید بر اصول تأکید کرده و با بحث و گفت و گوی میان فرق مشکلات خود را حل کنند تا بستر پیشرفت برای تمامی ملت‌های آزاده جهان در سایه صلح و مَحبت فراهم شود.

وی با بیان اینکه نسل جوانان باید درک کنند که آمریکا به عنوان دوست ملت های منطقه و مسلمانان نبوده و نخواهد بود و مسائل منطقه باید توسط مردم حل و فصل شود، اظهار داشت: امروز فلسطین و قدس شریف مهمترین موضوع جهان اسلام است و مسلمانان باید بر محور وحدت و اتحاد زمینه اخراج آمریکا و رژیم صهیونیستی را از منطقه فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه فلسطین باید به دست فلسطینی ها و مسلمانان همین منطقه آزاد شود، گفت: دشمن با تأکید بر تفاوت‌ها به دنبال فتنه انگیزی و استثمار ملت‌ها است و کشور افغانستان در این زمینه نمونه مهم عبرت و درس برای مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان ست.

میرامام با اشاره به اینکه در کشور افغانستان متأسفانه برتری جویی و قومیت گرایی موجب عقب‌ماندگی این کشور شده است، افزود: حضور آمریکا در افغانستان به بهانه ایجاد صلح و مبارزه با تروریسم نه تنها نتوانست زمینه توسعه و پیشرفت این کشور را فراهم کند بلکه این کشور با حضور نیرویهای آمریکایی نسبت به قبل عقب‌مانده تر شده است.

وی یادآور شد: مسلمانان طبق رهنمودهای قرآن کریم باید نسبت به یکدیگر با رحمت و عطوفت رفتار کرده و «رحماءبینهم» باشند و نسبت به دشمنان سخت‌گیر باشند؛ در حالی که امروز قدرت‌های سلطه طلب این معادله را در کشورهای اسلامی معکوس کرده و ملت‌های مسلمان با دشمنان دوست و نسبت به یکدیگر سخت‌گیر و انتقام جو هستند که همین مطلب موجب شعله‌ور شدن آتش جنگ در کشورهای اسلامی و عقب‌ماندگی آن‌ها و ریختن خون افراد بی‌گناه شده است.