به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، به مناسبت ۱۳ آبان همایش «راه مشترک» ویژه نوجوانان پسر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان و مداحی هادی خادم الحسینی و امیرمهدی سنگ تراشان همراه با رونمایی از سرود نسل صبحیم توسط گروه سرود سفیران کریمه در شبستان شماره ۴ مسجد اعظم حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

پناهیان در این همایش با بیان اینکه قرآن صفت اصلی فرعون و فرعونیان را برتری جویی در زمین معرفی کرده است، اظهار کرد: امروز هم ما شاهد هستیم که آمریکا از هر راهی به دنبال برتری جویی در زمین است و می خواهد جوانان و نوجوانان از فرهنگ او تبعیت کنند و از طریق رسانه، فضای مجازی و بازی‌های رایانه ای فرزندان اقوام مختلف را هدف حمله فرهنگی خود قرار می‌دهند و در واقع می کشد.

وی با اشاره به پیام مفصل امام خمینی در آبان ماه سال ۵۷ که فرمودند ای دانش آموزان آگاهانه به پا خیزید، افزود: یکی از پایه های اصلی پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ دانش آموزان و نوجوانان بودند که فرمودند دست استعمارگران را از سرزمین‌تان کوتاه کنید و اگر شده حتی مدارس را به تعطیلی بکشانید.

استاد حوزه علمیه دانش آموزان را یک از سپاهیان مؤثر امام خمینی(ره) در پیروز کردن انقلاب دانست و گفت: دانش آموزان در انقلاب اسلامی ایران نقش کلیدی داشتند.

وی دومین حادثه در ۱۳ آبان را تبعید امام خمینی از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳ دانست و گفت: علت این تبعید مخالفت امام خمینی(ره) با قانون کاپیتولاسیونی بود که به آمریکایی ها اجازه می داد هر کاری در ایران انجام دهند و هیچ کسی حق محاکمه آنها را نداشت که امام خمینی(ره) این قانون را ننگ ملت ایران می دانستند و معتقد بودند ملت ایران نباید زیر سلطه آمریکا هر ننگی را بپذیرد.

پناهیان سومین اتفاق ۱۳ آبان را تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ عنوان کرد و گفت: اسنادی که از این لانه جاسوسی بیرون آمد و به چاپ هم رسیده است بیانگر جنایات و توطئه هایی است که آمریکا در ایران داشته است و امام خمینی(ره) فرمودند که دانش آموزان باید این اسناد را مطالعه کنند تا بدانند که چه دشمنی دارند و نمی شود با چنین دشمنی حرف زد و آشتی کرد.

وی با بیان این که قرآن به ما اجازه آشتی با چنین دشمنی را نمی‌دهد، گفت: خداوند در قرآن دستور داده که با ائمه کفر بجنگید و دشمن خدا و خودتان را دوست نگیرید در حالی که آنها در چنین روزی دانش آموزان ما را کشتند و امام ما را تبعید کردند و پس از آن هم ضربه های زیادی به ما زدند و اموال ما را بلوکه کردند و سرداران ما را به شهادت رساندند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که دیگر نباید کسی جرأت کند که بگوید با آمریکا مذاکره کنیم تا مشکلات ما برطرف شود، افزود: همه ما دیدیم که نتیجه ۸ سال مذاکره و رفاقت وزیر امور خارجه ما با وزیر امور خارجه آنها این شد که ۸۰ تحریم تبدیل به ۱۵۰۰ تحریم شد و تمام تعهداتی که بسته بودند را شکستند.

وی گفت: دانش آموزان ما به خاطر کوتاه کردن دست آمریکا از کشور به خاک و خون کشیده شدند و این پیام امام خمینی (ره) بود که به آن دانش آموزان جسارت داد و آنها توانستند بر علیه ابر قدرت آمریکا بایستند و به شهادت برسند و ما هم ادامه دهنده راه همان دانش آموزان هستیم.

پناهیان با بیان این که حضرت معصومه سلام الله علیها هم بانوی مکرمه، جهادی و انقلابی بودند که به دستور برادر و امامشان مهاجرت کردند، افزود: درس هایی که ما باید از ۱۳ آبان بگیریم این است که گوش به فرمان امام خود باشیم، برای حفظ دین تلاش کنیم، اجازه ندهیم عزتمان لکه دار شود و اگر به جایی رسیدیم که جان و آبرویمان را برای دین بدهیم دریغ نکنیم.

وی افزود: وظیفه امروز ما جهاد تبیینی است و باید معارف اسلام را یاد بگیریم و جواب افرادی که در فضای مجازی به دین حمله می کنند را بدهیم تا بدانند که دین هنوز هم در میان نوجوانان و دانش آموزان مدافع دارد.