به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، احمد امیرآبادی در ستاد عالی امر به معروف استان قم با موضوع عفاف و حجاب که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: ناهنجاری هایی که در رابطه با عفاف و حجاب در شهر مقدس قم اتفاق افتاده است یک شبه نبوده است و حل آن هم یک شبه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در مسأله عفاف و حجاب همه ما غافل بودیم و مقصریم، گفت: وقتی از مردم مطالبه رأی می کنیم و رأی خود را به تار موی خانم‌ها گره می‌زنیم نتیجه آن وضعیت امروز جامعه می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کدامیک از ما در تبلیغات انتخابات خود گفتیم که وضعیت حجاب و عفاف مسأله اصلی ما است؟ همه سکوت کردیم و گفتیم ۵۰ درصد رأی دهندگان خانم ها هستند و از این مسأله چشم پوشی کردیم.

وی با بیان اینکه قانون آمران به معروف هم در دولت قبل به درستی اجرا نمی شد، افزود: مردم قم مردم متدین و انقلابی هستند و افراد هم که به این شهر مهاجرت کرده اند اکثرا افراد متدین و مقیدی هستند و باید با ناهنجاری‌ها در قم برخورد شود.

امیرآبادی گفت: پیشنهاد من این است که اگر چه برخوردهای سلبی تأثیر آنچنانی ندارد ولی نباید از این برخوردها کوتاه بیاییم و برای این مسأله هم باید نیروهای مردمی را پای کار بیاوریم و مردم را برای این کار تشویق کنیم.

وی با اشاره به لزوم برخوردهای ایجابی با بدحجابی خاطرنشان کرد: برای برخوردهای ایجابی باید ریشه یابی کرد و هر دستگاه دولتی از جمله وزارت نفت و … مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرد و برای اشتغالزایی و مسائل فرهنگی پول خرج کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارشاد، حوزه علمیه، دفتر تبلیغات و سایر نهادهای استانی بودجه آنچنانی برای مسائل فرهنگی ندارند، گفت: شرکت‌های بزرگ دولتی باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند و برای مسائل فرهنگی بودجه اختصاص دهند تا بشود کار فراگیری صورت بگیرد.