به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها،  آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از موکب داران فعال در ایام رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها که در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد با تشکر از موکب داران که از شهر های مختلف عراق و ایران برای زیارت و خدمت به قم آمدند، اظهار کرد: خداوند می فرماید مؤمنین از بهترین و پاکترین اموال خود در راه خدا انفاق کنید و افرادی که انفاق می کنند اجر عظیمی نزد خداوند دارند.

وی موکب داری و خرج دادن برای اهل بیت(ع) را یکی از جلوه‌های مودت و محبت اهل بیت(ع) دانست و گفت: خداوند محبت اهل بیت(ع) را اجر رسالت قرار داده است و ما مکلف هستیم که مودت اهل بیت(ع) را در ابعاد و اشکال مختلف انجام دهیم و علاوه بر ابراز محبت و مودت زبانی در عمل نیز کارهایی را انجام دهیم که برخاسته از مهر و اعتقاد قلبی ما به اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه اطعام از سیره‌های پسندیده و مستمر اهل بیت(ع) بوده است، گفت: قرآن کریم پیامبر(ص) و به تبع ایشان اهل بیت(ع) را برای ما اسوه قرار داده است بنابراین باید از ایشان در تمام ابعاد زندگی خود الگوبرداری کنیم و این سیره ایشان را ادامه دهیم.

وی برپایی موکب و اطعام زائران و دوست داران اهل بیت(ع) را مصداق مودت اهل بیت(ع) و الگوبرداری از سیره آنها دانست و افزود: امروز از افتخارات اسلام و مکتب تشیع این است که اهالی شهرهای مختلف عراق و ایران در کنار هم این سیره را انجام می دهند.

سعیدی با بیان اینکه ما به دوستی با برادران عراقی خود افتخار می‌کنیم، گفت: پذیرایی و مهمان نوازی مردم ولایت مدار عراق در مراسم اربعین برای مردم ایران هم درس آموز بود و در ایران هم از این سبک مهمان نوازی و موکب داری درس گرفتند و امیدواریم این دوستی میان ایران و عراق مستدام باشد.

وی تجلیل از خواهر امام هشتم را یقینا مورد رضایت امام رضا علیه السلام دانست و افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها  برای دیدار با برادر و ولی امر خود به ایران مهاجرت کردند که در این مسیر مورد هجوم عباسیان و عواملشان قرار گرفتند و در شهر ساوه بسیاری از همراهانشان شهید و خودشان نیز به خاطر مسمومیتی که برایشان ایجاد شد بیمار شدند و سپس به قم آمدند و قبل از دیدار برادر از دنیا رفتند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت در پایان از همه کسانی که برای خدمت به اهل بیت(ع) قدمی برمی‌دارند و باعث خشنودی خدا و یأس دشمن می شوند تشکر کرد و از موکب داران با اهدای لوح تقدیر و پرچم متبرک حضرت معصومه سلام الله علیها تقدیر به عمل آورد.