به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمد عباسی یزدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در مهرماه ۱۴۰۰ تعداد هزار و ۲۴۳ جلد کتاب به کتابخانه آستان مقدس فاطمی اهدا شده که از این تعداد یک نسخه خطی، سه جلد کتاب چاپ سنگی و ۲۰ جلد به زبان‌های غیر فارسی بوده است.

وی افزود: برخی از کتب اهدایی از سوی مؤلفان و ناشران اهدا شده که در این زمینه می‌توان به آیت الله سید محسن خرازی، عطیه سادات صابری، قدسیه شیخ زاده، محمدعلی باقی، مشکور کاظم العوادی، انتشارات انصاریان، دبیرخانه کنگره گرامی‌داشت شهید آیت الله اشرفی اصفهانی و مرکز نشر آثار مرحوم آیة الله حاج شیخ محمدعلی اسماعیل پور قمشه ای قمی اشاره کرد.

مدیر کتابخانه فاطمی با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار اهدایی به کتابخانه فاطمی گفت: اولین نمایشگاه با آثار اهدایی آیت‌الله جنتی برپا شد و هم اکنون آثار اهدایی بیت مرحوم آیت‌الله میرمحمدی که ۵۵۰ جلد کتاب چاپی و ۷ جلد کتاب چاپ سنگی و تعداد قابل توجهی نشریات بوده در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه از آثار اهدایی به منظور پاسداشت یاد و نام اهدا کننده و ترویج فرهنگ کتاب، کتابخوانی و اهدای کتاب انجام می‌شود.