به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، کارگاه شناخت و انس با حضرت معصومه سلام الله علیها همزمان با ایام معصومیه به مدت ۴ روز در روزهای ۱۳،۱۰، ۱۵ و ۲۰ آبانماه برای دختران نوجوان به صورت حضوری در سالن ولایت آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد.

در این کارگاه ها خانم مجیدی، استاد برجسته حوزه علمیه خواهران ابعاد شخصیتی حضرت معصومه سلام الله علیها را برای دختران نوجوان تبیین کرد.

این کارگاه معارفی با حضور ۷۰ نفر از دانش آموزان دختر از کانون های فرهنگی و هنری مساجد، بسیج و نوجوانان مخاطب کانال معصومانه برگزار شد.

اجرای برنامه های شاد و متنوع ویژه نوجوانان از جمله اهدای گل و پذیرایی، همخوانی سرود، اهدای جوایز متبرک، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز متبرک به ۴ نفر از دانش آموزان در روز دانش آموز و اهدای جایزه به ۳ نفر از دانش آموزان براساس سخنرانی‌های استاد در مدت کارگاه از برنامه‌های جانبی بود که همزمان با کارگاه برای دانش آموزان شرکت کننده در کارگاه انجام شد.

همچنین همزمان با ایام معصومیه مراسم جشن تکلیف برای ۱۲۰ نفر از دختران نومکلف نیز در آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد که در این مراسم ضمن همخوانی سرود، احکام مربوط به تقلید و احکام نماز به همت کارشناسان رواق کودک و نوجوان برای دختران نومکلف تبیین شد.

پذیرش اردوهای دانش آموزی از دیگر برنامه‌های معارفی بود که همزمان با ایام معصومیه برای دختران کودک و نوجوان انجام شد که در قالب این کارگاه ها ۴۱۹ کودک و نوجوان به صورت حضوری پذیرش شدند.

همچنین در قالب جشن « بچه‌های بهشت» که همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم برگزار شد، ۶۰۰ کودک به صورت حضوری شرکت داشتند.

همایش « دختران بهشت» از دیگر برنامه‌های فرهنگی و معارفی امور فرهنگی خواهران برای دختران نوجوان در ایام معصومیه بود.

لازم به ذکر است، همزمان با ایام معصومیه بیش از هزار کودک و نوجوان دختر به صورت حضوری در ویژه برنامه‌های فرهنگی و معارفی امور فرهنگی خواهران مشارکت داشتند و در فضای مجازی نیز از طریق کانال‌های «معصومانه» و «شده ام ۹ ساله» برنامه‌های فرهنگی و معارفی متنوعی برای دختران کودک و نوجوان سراسر کشور انجام شد.