به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حسینعلی شهریاری به همراه برخی از اعضای مجمع خیران سلامت در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که صبح امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: مجمع خیران سلامت با توجه به توصیه مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت خیران در بخش بهداشت و درمان شکل گرفت و منشأ برکات زیادی در این بخش شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ گروه متشکل از خیران در حوزه بهداشت و درمان کار می‌کنند، افزود: در همان ماه‌های ابتدایی فعالیت مجمع ۱۶۰ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کردند و در مجموع همه گروه های خیریه کشور بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای تشکیل مجمع تا کنون در حوزه بهداشت و درمان هزینه کرده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مجمع خیران سلامت استان قم را از مجامع فعال در حوزه مقابله با کرونا دانست و گفت: نیاز است که برای وقف در حوزه سلامت کار فرهنگی بیشتری شود و همانطور که در گذشته بیمارستان های بزرگ اکثرا وقفی بودند امروز هم از این ظرفیت استفاده شود.

وی با اشاره به خیران بزرگی که میلیاردها هزینه می کنند و حتی حاضر نیستند نامشان جایی مطرح شود، افزود: ما در مجلس تلاش می‌کنیم که همانطور که خیران مدرسه ساز از تخفیف‌های مالیاتی برخوردار می شوند در حوزه سلامت هم مالیات ها را کاهش دهیم تا خیران برای ورود به این حوزه بیشتر تشویق شوند.

شهریاری ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه خیران سلامت این است که همه فعالیت ها را با مجوز و زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی باید انجام دهند تا از اقدامات خودسرانه که با مشکلات عدم تأمین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص مواجه می‌شود جلوگیری شود.

وی گفت: از اقدامات دیگری که در این حوزه انجام شده مشارکت دادن بانوان و جوانان در هیأت امنای مجامع خیران سلامت است که نتایج خوبی را داشته و باعث شده که امور با پیگیری و دغدغه بیشتر و با توان بیشتری انجام شود و به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در عین حالی که سعی می کنیم امور خیریه را دولتی نکنیم ولی تمام کارها را با هماهنگی وزارتخانه بهداشت ودرمان انجام می دهیم تا به هدررفت منابع منجر نشود و کارها با توجه به نیازهای هر منطقه انجام شود.