به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار ابراهیم سانی خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: در هفته تربیت‌بدنی خوب است خلاصه اغراض و اهدافی که برای ورزش در اسلام بیان شده بازگو و مرور شود و بر اساس آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

 وی با بیان اینکه ورزش مقدمات و مؤخرات و غایت و نهایتی دارد، گفت: در اسلام برای ورزش هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ معنوی و آخرتی اهدافی موردنظر است؛ ازاین‌رو ورزش از دیدگاه اسلام با مکاتب فکری دیگر از زمین تا آسمان متفاوت است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ورزش عرصه‌ای برای رساندن پیام اسلام به مردم کشورهای مختلف است، گفت: وقتی ورزشکار ما در عرصه‌ها مختلف حاضر می‌شود و شعائر اسلامی را به دنیا نشان می‌دهد خاصیت پیام‌رسانی دارد و نگاه جهانیان را به اسلام جلب می‌کند.

 وی با بیان اینکه ورزش ما باید در همه عرصه‌ها پیام‌رسان باشد، افزود: همان‌طور که جنگ در اسلام با دیگر مکاتب فکری متفاوت است ورزش یک مسلمان هم با دیگران متفاوت است.

 آیت‌الله سعیدی مبارزه‌نکردن ورزشکاران کشور ما با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را ارزشمند دانست و ابراز کرد: ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس اگرچه نمی‌جنگند؛ ولی در حقیقت سربازان آن رژیم هستند و وقتی ورزشکار ما با ورزشکار رژیم صهیونیستی مبارزه نمی‌کند؛ یعنی من تو را به‌عنوان نماینده یک کشور، مشروع نمی‌دانم.

وی پیام دیگر مبارزه‌نکردن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را گرگ‌صفت بودن آنها دانست که آنها را از زمره انسانیت دور ساخته است و افزود: هدف نهایی از ورزش در اسلام حفظ ارزش‌ها است نه پیروزی ظاهری بر رقیب بنابراین ورزشکاری که در جهت حفظ ارزش‌ها گام بردارد قهرمان و پیروز واقعی است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، اهل‌بیت (ع) را الگوی ورزشکاران مسلمان دانست و گفت: امیرالمؤمنین (ع) که دلاوری‌هایشان زبان زد بود بعد از پیامبر برای حفظ ارزش‌ها و بقای اسلام سکوت کردند و دست به شمشیر نبردند و اینگونه رفتارها الگوی ورزشکاران ما است.

 در ابتدای این دیدار ابراهیم سانی خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تمام رویدادهای ورزشی استان قم سبک و سیاق فرهنگی به خود گرفت، خاطرنشان کرد: بیش از هزار و ۱۳۲ برنامه فرهنگی ورزشی در استان قم اجرا شد و برای اولین‌بار در تاریخ ورزش استان قم رتبه اول فرهنگی کشور را کسب کنیم.

 وی با بیان اینکه ما در سال ۱۴۰۱ اولین رویداد مربیان فرهنگی ورزشی را در قم برگزار کردیم، گفت: سعی ما بر این بوده که مربیان فرهنگی ورزشی از جنس خود ورزشکاران در هر رشته باشند و در این راستا در قم ۱۰۵ نفر از مربیان را احصا و تربیت کردیم و امسال کارگاه‌های خصوصی‌شان شروع می‌شود تا بتوانیم قهرمانانی که به کشور تقدیم می‌کنیم رویکردشان فرهنگی ورزشی باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در رشته پاورلیفتینگ برای اولین‌بار ورزشکاران استان قم طلای جهان را کسب کردند و از نظر تیمی در جایگاه سوم جهان ایستادند، گفت: بنا است در این هفته رویداد بزرگ عهد جانان با حضور ۲ هزار ورزشکار و قهرمان قمی در مسجد مقدس جمکران برگزار شود و جام سومی جهان رشته پاورلیفتینگ به مردم مظلوم غزه تقدیم شود.

 گفتنی است اداره کل ورزش و جوانان استان قم بر اساس ارزشیابی شاخص‌های فرهنگی ادارات ورزش و جوانان سراسر کشور با اجرای بیش از هزار و ۱۳۲ برنامه فرهنگی در سطح استان در سال ۱۴۰۱ رتبه اول فرهنگی ورزشی کشور را کسب کرده است.