به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، همزمان با ترم پاییز دو هزار و ۳۹۴ نفر خواهر و برادر در گروه های سنی مختلف در کلاس‌ها و دوره های آموزشی مرکز قرآن و حدیث ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد هزار و ۶۷۹ نفر به صورت حضوری و ۷۱۵ نفر به صورت مجازی در دوره های آموزشی مرکز قرآن و حدیث حضور دارند.

در کلاس‌های حضوری مرکز در رشته قرائت ۷۱۷ نفر شامل ۲۸۵ خواهر و ۴۳۲ برادر در رشته حفظ ۶۱۰ نفر شامل ۳۶۵ خواهر و ۲۴۵ برادر و در رشته معارف قرآن و حدیث ۳۵۲ نفر شامل ۲۲۹ خواهر و ۱۲۳ برادر حضور دارند و مشغول گذراندن سرفصل های آموزشی هستند.

در بخش مجازی نیز در دوره‌های آنلاین و تلفنی ۴۷۱ نفر شامل ۳۳۸ نفر در دوره‌های حفظ و قرائت و ۱۳۳ نفر در دوره‌های معارفی و در دوره‌های آفلاین ویدیویی و مطالعاتی ۲۴۴ نفر شامل ۱۷۰ نفر در دوره‌های معارفی و ۷۴ نفر در دوره‌های قرآنی ثبت نام کرده‌اند.

در حال حاضر شش کلاس تفسیر در واحد حضوری با ۱۱۱ نفر در حال برگزاری است که به دلیل استقبال خوبی که از رشته تفسیر از سوی شرکت کنندگان صورت گرفته، همزمان با ترم پاییز دو کلاس جدید برای ثبت نام کنندگان تشکیل شده است.

همچنین در حال حاضر در رشته تفسیر یک دوره تفسیر تنزیلی در حال برگزاری است که بیان نکات تفسیری به ترتیب نزول سوره‌ها و آیه‌ها در این دوره تدریس می‌شود و مابقی کلاس‌های تفسیری مرکز قرآن و حدیث مربوط به دوره های تفسیر ترتیبی است.

لازم به ذکر است، ترم های آموزشی مرکز قرآن و حدیث در قالب دوره های سه ماهه برای فراگیران تعریف شده است و فراگیران در مدت سه ماه سرفصل های آموزشی را به صورت حضوری و مجازی با پشتیبانی و راهنمایی استادان فرا می‌گیرند و با راه اندازی بخش مجازی علاقه‌مندان به معارف قرآنی و حدیثی بدون محدودیت زمانی و مکانی با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث از اقصی نقاط کشور و حتی از کشورهای خارجی می‌توانند در دوره های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث ثبت نام کنند.