به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها،  آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم و اسدالله گنجعلی فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: همانطور که قبل از جهاد و جنگ با دشمن تکالیف و وظایفی برای جذب نیروهای مستعد و کار آمد داریم بعد از جنگ و عملیات هم تکالیف مهمی بر عهده همه افراد و مسئولان قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) بعد از اینکه سپاه اسلام از جنگ برگشتند فرمودند جهاد اصغر تمام شد و اکنون نوبت جهاد اکبر است، گفت: بعد از جنگ همه ما وظایفی داریم که یکی از آن‌ وظایف رسیدگی به خانواده شهدا است تا علاوه بر فقدان عزیزانشان غم دیگری را متحمل نشوند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه پیامبر(ص) بعد از شهادت جعفر طیار به خانه او رفته و فرزندانش را نوازش کرده و خودشان خبر شهادت جعفر را به خانواده اش دادند، گفت: پیامبر(ص) به حضرت زهرا سلام الله علیها سفارش کردند که تا سه روز غذایی آماده کنند و به خانه جعفر طیار ببرند تا خانواده او عزاداری کنند این نشان می‌دهد که ما نسبت به رسیدگی به خانواده شهدا وظیفه داریم.

وی با بیان اینکه باید برای خانواده شهدا کمک‌های فرهنگی، مالی و عاطفی درنظر گرفته شود، افزود: خانواده های شهدایی که در کشور ما مهمان هستند و از کشورهای دیگر همراه با ما با دشمنان جهاد کرده و به شهادت رسیده‌اند نباید احساس غربت کنند و گمان کنند که رها شده‌اند.

سعیدی گفت: برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم خوب است اما نباید به این مراسم اکتفا شود بلکه باید طی سال به این خانواده ها سر بزنیم و به نیازهای آنها توجه کنیم.