به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: اگرچه انقلاب‌ها با تظاهرات و مبارزه به پیروزی می‌رسند ولی استمرار و بقاء آنها با همراهی مردم ممکن است که این همراهی می تواند در قالب نهادهایی مانند هلال احمر باشد.

وی هلال احمر را یکی از نهادهای مؤثر در بقای انقلاب دانست و گفت: نهضت ما قابل مقایسه با نهضت پیامبر(ص) نیست ولی ما مشاهده کردیم که نهضت پیامبر(ص) به خاطر عدم همراهی مردم بعد از رحلتشان به عقب برگشت و استمرار پیدا نکرد در حالی که انقلاب اسلامی ما به خاطر همراهی مردم بیش از ۴۰ سال است که استمرار یافته است.  

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اهل بیت(ع) اهل کمک و خدمت رسانی به مردم آسیب دیده بودند، گفت: یکی از کارهای فرهنگی که می تواند هلال احمر انجام دهد این است که فعالیت های هلال احمری اهل بیت را استخراج کند و آن را برای خود مبنا قرار دهد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها چه در جنگ ها و چه در غیر جنگ به افراد آسیب دیده خدمت رسانی داشتند، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از شهادت جعفر طیار به دستور پیامبر(ص) سه روز برای خانواده او غذا تهیه می کردند و به آنها خدمت رسانی داشتند و از این نمونه رفتارها در زندگی اهل بیت(ع) بسیار است و باید به آن توجه شود.

سعیدی با بیان اینکه روحیه هلال احمر باید در مردم تقویت شود افزود: تقویت این روحیه در میان مردم باعث می شود که اعتماد مردم به هلال احمر بیشتر شود و خودشان را عضوی از این نهاد بدانند، مانند شهید لندی که با اینکه به سن تکلیف نرسیده بود ولی جان دو زن را از آتش نجات داد و با اینکه خودش ۸۵ درصد سوختگی داشت انگشتان خود را به‌عنوان علامت پیروزی بلند می کرد و تا زمان شهادتش حتی یک ناله هم نکشید.

وی با تأکید بر لزوم مقابله با آسیب‌ها، وظیفه حراست از ارزش‌های هلال احمر را مهم دانست و گفت: باید مواظبت کرد که افراد دچار آلودگی نشوند و هلال احمر از ورود به جریان های سیاسی به شدت پرهیز کند.

امام جمعه قم ادامه داد: هلال احمر فعالیت های ارزشمندی را انجام می دهد و باید این فعالیت ها تبلیغ شود تا مردم از خدمات انجام شده اطلاع داشته باشند.