به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند در آیه ۵۴ سوره مائده تکلیف نمازخوان‌های ذلت‌پذیر را روشن کرده است، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید اگر شما از دین با عزت و با افتخاری که در قرآن و روایات ترسیم شده است شانه خالی کنید و از جهاد طفره بروید خیلی زود اقوام دیگری را می‌آوریم که خداوند آنها را دوست دارد و آنها هم خدا را دوست دارند و در برابر مؤمنان متواضع و در برابر کفار با شدت رفتار می‌کنند.

وی افزود: علامت دیگر قومی که خدا آنها را دوست دارد این است که علاوه بر نماز و روزه و تلاوت قرآن در راه خدا جهاد می کنند و در راه خدا از سرزنش و ملامت دیگران ذره ای ترس به دلشان راه نمی‌دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند می‌فرماید اگر امتی این علایم را داشتند از فضل و رحمت خدا به آن قوم است، ادامه داد: این انقلاب ریشه قرآنی و اهل بیتی دارد و این اشتباه است که فکر کنیم می شود قرآن خوان بود ولی انقلاب را قبول نداشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمودند مسلمان نمی‌تواند ببیند مسلمان دیگری زیر سلطه استعمار دست و پا می زند و ساکت بماند، افزود: امام خمینی(ره) در جواب تسلیت یاسر عرفات به مناسبت شهادت فرزندشان آقا مصطفی فرمودند تسلّی و آرامش ما وقتی است که ملت ایران از زیر سلطه حکومت جائر و نظام شاهنشاهی نجات پیدا کند.

احتشام کاشانی به نوشتن یادداشت «ایران و استعمار سرخ و سیاه» توسط مزدوران شاه در روزنامه اطلاعات و توهین به امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در این یادداشت شاه اتهام هندی الاصل بودن امام خمینی(ره) و انگلیسی بودن امام خمینی(ره) را به میان آورد و وقتی این نوشته در ۱۷ دیماه چاپ شد حوزه های علمیه در اعتراض تعطیل شدند و مردم در منزل مراجع تجمع کردند و این تجمعات ادامه پیدا کرد تا اینکه در ۱۹ دی‌ماه مردم قم را در خیابان باجک قم به رگبار بستند.

وی ادامه داد: پیامی که امام به آن تأکید داشت و برای آن جهاد و انقلاب کردند چیزی جز عمل به قرآن و روایات اهل بیت(ع) نبود زیرا خداوند دوست ندارد مسلمان ظلم پذیر و تحت سلطه کافران قرار بگیرد بلکه خدا می‌خواهد مسلمان عزیز باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب ما یعنی ایستادگی در برابر جنایتکاران پلید که می‌خواهند در برابر خدا بایستند، افزود: اینکه امیرالمؤمنین(ع) در وصیت خود به حسنین(ع) فرمودند همواره دشمن ظالم و یاریگر مظلوم باشید به این معنی است که دینداری فقط نماز خواندن و تلاوت قران نیست بلکه باید همیشه در مقابل ظالم بایستید و از مظلوم حمایت کنید و این شعار اسلام و قرآن است.

وی با بیان اینکه خدا خواسته است که مسلمان سیاسی باشد، افزود: امام کاظم علیه السلام به صفوان جمال که شتر به هارون الرشید کرایه داده بود فرمودند چرا این کار را کردی؛ او گفت برای سفر حج به او شتر کرایه دادم؛ امام فرمودند به همین مقدار که دوست داشته باشی ظالمی مانند هارون زنده بماند و از حج برگردد و کرایه شتران تو را بدهد با او شریک هستی و کسی که شریک ظالم باشد جایش در آتش جهنم است.

احتشام کاشانی با تأکید بر اینکه کسی که یک ذره محبت آمریکا در دلش باشد و از آنها تعریف و تمجید کند داستانش داستان صفوان جمال است، افزود: صفوان بلافاصله از محضر امام برخاست و تمام شتران خود را فروخت تا برای یک ساعت هم آرزوی زنده ماندن ظالم را نکند.