به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها،  حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانی در سخنرانی رسانه ای حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که واژه فلاح به معنی رستگاری و سعادت است در قرآن زیاد تکرار شده است، اظهار کرد: خداوند در سوره عصر چهار ویژگی را برای فلاح و رستگاری ذکر می‌کند که اول ایمان، دوم عمل صالح، سوم توصیه به حق و چهارم توصیه به صبر است.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم جامعه را به سمت حق و صبر سفارش و هدایت کنیم، گفت: انتخابات شب قدر انقلاب است و ما وظیفه داریم که مردم را توصیه و سفارش کنیم که برای تعیین سرنوشت خود اهمیت قائل شوند و برای اداره اقتصاد، معیشت، فرهنگ و دین خود کسی را قرار دهند که به خوبی عمل کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ۳۵ نهاد و شورای عالی که بخش های مختلف کشور را شامل می‌شوند با امضاء و دستور یک فرد به نام رئیس جمهور تصمیم گیری می‌کنند، افزود: وضع معیشت و اقتصاد ما بستگی به نگاه اقتصادی رئیس جمهور و کسانی که او سر کار می گذارد دارد و نمی‌توانیم بگوییم که ما به سیاست کاری نداریم زیرا سیاست به ما کار دارد و باید برای آن تصمیم بگیریم.

وی با بیان این که با جابجایی یک رئیس جمهور بیش از ۳ هزار مدیر ارشد جابجا می شوند، گفت: رفع مشکلات ما به میزان تخصص، تعهد و نگاه مدیران بستگی دارد و نمی‌توان نسبت به این امر بی تفاوت بود زیرا انتخابات بر زندگی روزمره ما تأثیرگذار است.

جوشقانی پیامدهای شرکت نکردن در تعیین سرنوشت را جبران ناپذیر دانست و گفت: بعد از واقعه عاشورا در چهار قیام بیش از ۴۰ هزار نفر به شهادت رسیدند تا بتوانند کم‌کاری خود در واقعه عاشورا را جبران کنند در حالی که اگر این چهل هزار نفر به موقع به یاری امام حسین علیه السلام می رفتند می توانستند سپاه عمر سعد را شکست دهند.

وی با اشاره به اینکه ایران قبل از انقلاب ۴ مؤلفه قدرت داشت افزود: اول قدرت نظامی، دوم حمایت غرب، سوم از نظر انرژِی و چهارم قدرت ژئوپلتیک که ایران شاهراه جهانی بود ولی با انقلاب اسلامی دو مؤلفه اول از بین رفت اما مؤلفه رهبری و روحیه انقلابی جایگزین آن شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در چهار دهه بعد ازانقلاب در هر دهه یک مؤلفه قدرت به ایران اضافه شده است، گفت: در دهه اول با ایجاد سپاه و بسیج و تقویت ارتش با روحیه جهاد و مقاومت قدرت نظامی و دفاعی بازیابی شد و در دهه دوم انقلاب ما مؤلفه قدرت علمی را به دست آوردیم و در نانو تکنولوژی، هوافضا و هسته ای از قدرت‌های برتر جهان شدیم.

وی ادامه داد: در دهه سوم انقلاب مؤلفه قدرت منطقه ای ایران ایجاد شد و به برکت این مؤلفه قدرت، در دهه چهارم انقلاب قدرت فرا منطقه ای پیدا کردیم و حاکمیت داعش که مورد حمایت غربی‌ها بود را از بین بردیم.

جوشقانی با بیان اینکه دشمنان اسلام و نظام اسلامی همه دست در دست هم داده‌اند که انتخابات را تحریم کنند، گفت: ایجاد تمدن نوین اسلامی قطعی است و اسلام بر دنیا حاکم خواهد شد و سهم ما در این تمدن تقویت این نظام دینی و مردم سالار است.