به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ خانم همتی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم بانوی کرامت بابیان اینکه تربیت دینی از نظر اسلام و قرآن از اهمیت فوق العاده‌ای برخورداراست و از بدو تولد فرزند، باید به آن توجه کرد، اظهار داشت: نقش مادر در پرورش دینی و مذهبی فرزند روشن است، چراکه مادر الگوی اصلی رفتاری و اخلاقی برای فرزند است و هرکاری که انجام دهد، در منش و نحوه رفتار او با دیگران تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه مادر با رفتار و الگو بودن برای فرزندانش در پرورش شخصیت آن ها نقش موثری دارد، افزود: این مادر است که فرزند را از عالم ناپاکی ها، حسدها، کینه ها و فرومایگی های اخلاقی دور می سازد و در دل فرزند خود مهر و صفا و خیراندیشی ها نسبت به همنوعان خود پدید می آورد.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: مادر سرچشمه فضیلت ها و خوبی هاست، او به عنوان مدیر خانه می تواند درس تقوا و خدا ترسی را به فرزندانش آموزش دهد و از کودکی ضعیف و ناتوان، شخصیت بزرگ و علمی و اخلاقی بسازد و تحویل جامعه دهد.

وی ابراز داشت: حضرت زهرا سلام الله علیها و خانه کوچک او یکی از بزرگترین دانشگاه های انسان سازی است که با رعایت و ملاحظه همه جنبه های تربیتی، بالاترین و موفق ترین چهره های انسانی را درخود تربیت کرده است.

همتی افزود:کسی که می خواهد دیگری راتربیت کند باید در عمل به آنچه می گوید پای بند باشد، مادری که به تربیت فرزند خود علاقه مند است باید خود دارای فضایل اخلاقی باشد و همواره رفتار صحیح را رعایت کند تا فرزندانش با آسودگی خاطر درعمل از او الگو پذیرند.

وی با بیان این که حضرت زهرا سلام الله علیها فرزندانش را با اخلاق و رفتار اسلامی آشنا کرد، گفت: امام حسن علیه السلام می فرماید: مادرم را دیدم که شب جمعه درمحراب خویش به عبادت ایستاده بود و تا سپیده صبح پیوسته در رکوع وسجود بود و از مادرم می شنیدم که برای مردان و زنان مومن دعا می کرد و نامشان را بر زبان جاری می ساخت و برایشان بسیار دعا می کرد، ولی برای خویش هرگز دعا نکرد. من به او گفتم: ای مادر! چرا همان گونه که برای دیگران دعا می فرمایید، برای خودتان دعا نمی کنید؟ مادرم فرمود: «یا بنی الجار ثم الدار»، ای پسرم! نخست باید همسایگان را دریافت، آن گاه به خانه پرداخت.

کارشناس معارفی حرم اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نصیحتی را به فرزندش آموخت که از شب تا صبح به آن عمل کرده بود؛ چنین پند و اندرزی موثر واقع می شود و افراد را تربیت می کند.

همتی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) فرزندانی تربیت کرد که هر کدام از آن ها در جنبه شخصیتی انسان هایی آزاد، مستقل، با روحیه و دارای سلوک رفتاری هستند که توجه به هرکدام ازآن ها آدمی را به یاد آیه های قرآن می اندازد.

وی تصریح کرد: در مکتب نورانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شیرمردان و شیرزنان شجاع و قهرمان پدید آمدند که دارای عزت نفس، اعتماد به نفس و به دور از فرومایگی و تن دادن به ذلت ها بودند.

این استاد حوزه با بیان این که فرزندان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همگی شجاع، با اراده، از نظر روحی قوی و فدایی اسلام و قرآن بودند، گفت: آنان این درک و اراده را داشتند که در مواقع حساس به یاری انسان های مظلوم و اسلام مظلوم تر بشتابند. فرزندان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها کسانی بودند که تاآخرین قطره خون ایستادگی کردند، ولی در برابر ناحقی و ستم سرتسلیم فرود نیاوردند.

کارشناس معارفی حرم باعنوان اینکه حاصل تربیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پرورش نسلی حرکت آفرین و زندگی ساز بود، خاطرنشان کرد: نسل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هرکدام مشعل هدایتند و چراغی فرای راه حیات همه انسان ها وسیاستمداران؛ تا جایی که درتاریخ حیات اسلام موج ها آفریدند و کشتی اسلام را که گاهی شدیدً در تلاطم و درحال غرق شدن بود، از خطر نجات دادند.

همتی گفت: با مطالعه درتاریخ اسلام متوجه می شویم که فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها یکی با معاویه ستیز کرد، آن دیگری با پسرش یزید و سومی حامل پیام شهادت شد. چهارمی هم افشاگر مفاسد بنی امیه و همه آن ها پشتوانه انقلاب اسلامی پیامبر(ص) که کوشیدند ارکان فساد آلودگی را متزلزل سازند و مردم را به حقایق پشت پرده حکومت آشنا نمایند و نشان دهند آنچه خلفای آن عصر ترویج می کنند، اسلام نیست.

وی اظهار داشت: حضرت فاطمه سلام الله علیها بانوی بزرگی بود که توانست نسل امام تربیت کند و حاصل آن تربیت فرزندانی شهادت طلب و فدایی که در مواقع حساس و لازم برای حفظ اسلام ازجان خود گذشتند.