به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله احمد فرخ‌فال در سخنرانی دوشنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: امام حسین علیه السلام فرمودند که پیامبر(ص) فرمود فاطمه نشاط قلب و جان من است و دو فرزندش حسن و حسین نور دیدگان من اند و شوهر او امیرالمؤمنین(ع) نور چشمان من و ائمه ای که بناست سنت من را به مردم منتقل کنند از فرزندان فاطمه هستند.

وی ادامه داد: حضرت فرمودند ریسمانی که خداوند بین خود، رسول و خلقش قرار داده همین فرزندان فاطمه هستند و افرادی که به این ریسمان تمسک کنند هدایت و کسانی که از این مسیر تخلف کنند گمراه شده اند.

استاد حوزه علمیه افزود: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه سوم نهج البلاغه می فرمایند جایگاه امامت و ولایت مثل جایگاه عمودی است که وسط سنگ آسیاب قرار دارد و هرچه سنگ آسیاب بزرگ تر باشد عمود آن نیز باید محکم و استوار باشد تا مبادا منحرف شود بنابراین اگر ولایت از محوریت نظام اسلامی خارج شود نظام اسلامی به هم می ریزد.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند بدترین انسان‌ها کسانی هستند که صلاحیت امامت برای جامعه را ندارند اما امامت جامعه را تصدی می‌کنند که هم خودشان گمراه می شوند و هم جامعه را به فساد می کشانند.

فرخ‌فال بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در ادامه فرمودند «انسان‌هایی که شایستگی امامت و رهبری را ندارند سنت پیامبر(ص) را می‌میرانند و بدعت‌های جاهلی را احیا می‌کنند» همانطور که امام حسین علیه السلام را کشتند و دفن کردند و شراب خواری و دروغ و حیله را احیا کردند.

وی گفت: امیرالمؤمنین(ع) ادامه دادند که من از پیامبر(ص) شنیدم که فرمود کسی که به ناحق تصدی امامت و رهبری جامعه را کند او را روز قیامت می آورند و به جهنم می اندازند در حالی که هیچ کسی او را یاری نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری مردی الهی که در برابر طاغوت ایستاد، گفت: امام می فرمودند چیزی که عزت مردم را تضمین می کند اسلام است و با این ایستادگی فرهنگ حسینی و اسلام ناب را احیا کرد و طبیعی است که در مقابل این حرکت دشمنان اسلام آرام ننشینند و جنگ پشت سر جنگ به راه بیندازند.

وی شهادت اصحاب و فرزندان پیامبر(ص) را هزینه رساندن پیام خداوند به دست مردم دانست و افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها که پیامبر(ص) تعاریف ویژه ای از مقام و شخصیت ایشان بیان کرده اند و فرمودند فاطمه حورائ انسیان است نیز جان خود را در این راه هزینه کردند.