دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ولایت الهی گستره عظیمی دارد، افزود: مؤمن اگر در سیطره ولایت الهی با سبک بندگی معیار زندگی کند همین زمین برای او بهشت است و ثمره زندگی بر محور ولایت صلح جهانی و بهشتی شدن انسان ها است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله محسن اراکی، با بیان اینکه سبک زندگی ولایی زمینه ساز زندگی بهشتی انسان بر روی زمین می شود، گفت: بهشت نتیجه ولایت الهی است؛ بنابراین برقراری ولایت الهی در هر نقطه از زمین مقدمه حلول سبک زندگی بهشتی انسان بر زمین خواهد بود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تقوا و ایمان دینی را مقدمه درک برکات و نعمات الهی عنوان کرد، افزود: زندگی سراسر صلح نتیجه زندگی در ذیل بیرق ولایت الهی است؛ بر این اساس ولایت رسول الله(ص) برای تحقق همین حقیقت بر بندگان صالح ارائه شده است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه ولایت الهی گستره عظیمی دارد، افزود: مؤمن اگر در سیطره ولایت الهی با سبک بندگی معیار زندگی کند همین زمین برای او بهشت است؛ بر این اساس بهشت جایگاه اهل ولایت است.

وی رسالت حضرت رسول اکرم(ص) را آرزوی قلبی تمام انبیاء الهی دانست و گفت: قرآن کریم در تشریح این حقیقت معتقد است که پیاده شده ولایت الهی مشمول دو مرحله است؛ بر این مدار شکل گیری جامعه نمونه الهی اولین گام دست یابی به زمینه های معرفتی حکومت ولایت الهی است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی عدل، برابری، قسط، صلح و محبت را زمینه های معرفتی تحقق نهایی ولایت الهی توصیف داشت و تصریح کرد: دست یابی رسول اکرم(ص) به این موفقیت بزرگ از سوی قرآن چنین توصیف شده است که«لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثيرًا؛ مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.»

آیت الله اراکی با بیان اینکه معیت با رسول اکرم(ص) همان حقیقتی است که با هویت ولایت تحقق پیدا می کند، ادامه داد: هجوم به ساحت ولایت حقیقتی بود که اساسی ترین غم های حضرت زهرا سلام الله علیها را شکل می داد؛ بر این اساس وجود رسول اکرم(ص) وجود«شخص» نیست چنانکه قرآن در آیه ۲۱ احزاب این وجود مقدس را وجود شخصیت محوری توصیف کرده است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه الگوی ولایت رسول الله امت اسلام را به عنوان مرکز امت های جهان بشری قرار می دهد، یادآور شد: امت پیرو اهل بیت(ع) بر مدار اقتدا به امام با هویتی ولایت مدار به عنوان امام امت ها در جهان بشری بروز و ظهور می کند.

انتهای پیام/۱۱۲