به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی دوشنبه شب در محفل معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به جایگاه خانواده در قرآن کریم اظهار کرد: شیطان برای از بین بردن خانواده چه از نظر فکری چه از نظر فیزیکی تلاش می‌کند و در نقطه مقابل علمای شیعه با محوریت اهل‌بیت(ع) برای تربیت فرزندان و رشد خانواده تلاش کرده‌اند.

وی اضافه کرد: دشمن تمام تلاش خود را بر این موضوع متمرکز کرده که اهل‌بیت(ع) و به ویژه حضرت زهرا(س) که نقطه مرکزی اهل‌بیت(ع) هستند را برای جامعه ناشناخته نگه دارد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) عنوان کرد: ایشان در میدان جهاد با تمام وجود قرار می‌گیرد، دشمن را مأیوس و مقابل ظالمان ایستادگی می‌کند.

وی با بیان اینکه رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت نیازمند آشنا شدن با اهل‌بیت(ع) است، مطرح کرد: بسیاری هنوز در تعجب هستند که با وجود این همه هجمه مختلف از جمله نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هنوز کشور پا برجا مانده و درحال ترویج دین مبین اسلام است.

ملکی از مشارکت فعال خانواده‌ها در آیین‌های دینی از جمله محرم و صفر یاد کرد و ادامه داد: مراقبت از فرزندان و خانواده یک روش برای غلبه بر فتنه‌های شیطانی است.

وی با تاکید بر اینکه انسان عاقل به جایگاه خود در آخرت نگاه می‌کند، تصریح کرد: ۲۲۰ میلیارد انسان به دنیا آمده و از دنیا رفته است و ۱۰۰ سال دیگر از افراد حاضر در دنیای امروز خبری نیست و افراد جدیدی خواهند آمد، ما باید فرصت امروز را قدردانسته و به دنبال آخرت باشیم.

ملکی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه خانواده باید تربیت فرزند باشد، گفت: ما باید بدانیم که دشمن برای رسیدن به بی‌عفتی، بی‌تقوایی و بی‌غیرتی فرزندان ما درحال تلاش است و نسخه جدید هوش مصنوعی که در سال‌های آینده به دست همه می‌رسد بسیار وحشتناک است که اکنون برخی از مجامع بین‌المللی نسبت به موضوع هوش مصنوعی، تعیین قوانینی برای جلوگیری از تخریب شأنیت انسان را درخواست می‌کنند.

استاد حوزه علمیه از نقش مهم مادر در تربیت یاد کرد و گفت: مادران الگوی فرزندان هستند به همین علت باید در رفتار خود دقت بسیاری داشته باشند.

وی بر لزوم احترام فرزندان نسبت به والدین تاکید کرد و گفت: رفتار درست با پدر و مادر موجب عاقبت بخیری می‌شود.