به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام شهاب الدین غفاری در گفت‌وگویی اظهار کرد: اداره آموزش آستان مقدس در سال ۱۴۰۰ طیف وسیعی از آموزش‌های عمومی و تخصصی را به منظور افزایش کارآمدی و سطح توانمندی خادمان این آستان مقدس برای خادمان رسمی و افتخاری به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه کرده است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دوره‌های آموزشی، اظهار کرد: در این دوره زمانی توسعه کمی و کیفی آموزش‌ها، تشخیص نیازهای آموزشی، ارائه آموزش‌های مجازی و حضوری، تولید محتوای آموزشی رسانه‌ای، ایجاد تنوع در قالب‌های برگزاری و سبک ارزشیابی دوره‌ها، اهتمام به کارآمدی محتوای آموزشی از مهمترین اقدامات اداره آموزش آستان مقدس بانوی کرامت بوده است.

رئیس اداره آموزش حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: همچنین ایجاد فرصت برای بهره‌مندی از ظرفیت نخبگانی داخلی آستان مقدس، فعال‌سازی گروه‌های علمی با حضور کارشناسان مجرب، تدوین آیین‌نامه‌ها و ارزیابیِ تجربه‌نگاری‌ها، ، تلاش برای توسعه آموزش‌های خادمان افتخاری، تلاش برای توسعه آموزش‌های ویژه خانواده‌های خادمان نیز در این مدت انجام شده است.

وی با بیان اینکه  بیش از ۶ هزار نفر در دوره های خادمان رسمی و افتخاری حضور یافته و از این دوره‌ها بهره‌مند شده‌اند، گفت: در ۹ ماهه نخست امسال برای خادمان رسمی و قراردادی حرم مطهر بانوی کرامت ۲۷ دوره حضوری عمومی و تخصصی برگزار شده است که در مجموع ۲۷۱ ساعت آموزشی بوده است.

غفاری افزود: همچنین در ۹ ماهه نخست امسال برای خادمان رسمی و قراردادی حرم مطهر ۱۳ دوره آموزشی غیرحضوری نیز برگزار شده است که در قالب ۱۴۹ کلیپ آموزشی در اختیار خادمان قرار گرفته و ۱۰۳ ساعت آموزشی محسوب شده است.

وی با اشاره به حضور خادمان افتخاری در حرم مطهر بانوی کرامت و لزوم ارائه آموزش های لازم برای افزایش کیفیت خدمت رسانی آنها، ابراز کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ۸ دوره آموزشی حضوری شامل دو دوره عمومی و ۶ دوره تخصصی در قالب ۹۴ ساعت آموزشی و سه دوره آموزش غیرحضوری در قالب ۹۰ ساعت آموزشی برای خادمان افتخاری برگزار شده است.