به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست شورای سیاست گذاری کنگره شهدای استان قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید شهدا را افراد از دست رفته و از صحنه خارج شده فرض نکنید بلکه این افراد به واسطه شهادت ظرفیتی پیدا می کنند که رزقشان نزد خداوند است.

وی با اشاره به اینکه شهدا در عرصه‌های مختلف پیام و حرف برای مردم دارند، گفت: کار کردن برای شهدا جای نگرانی ندارد و هر کسی این کار را نکند خودش خسارت دیده است زیرا جوری نیست که اگر ما این کارها را انجام ندهیم روی زمین بماند بلکه این فرصتی است که در اختیار ما قرار گرفته تا ما هم در این کار سهیم باشیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه این شهدا که به جبهه‌ها رفتند و شهید شدند همه کار و زندگی داشتند و نه تنها پول نمی گرفتند بله برخی پول هم می دادند که به جبهه بروند، افزود: تکریم شهدا کار ارزشمندی است و در کنار تکریم شهدا باید از جانبازان و افرادی که ماندند و در این مسیر زحمت می کشند نیز یاد شود.

وی با تأکید بر اینکه کار برای شهدا باید نو باشد و از کارهای کهنه پرهیز کنیم، گفت: تبلیغات ما برای شهدا نباید فقط بصری باشد بلکه باید تبلیغات عملی مانند برگزاری مسابقه و کمک به نیازمندان با نام شهدا و … را هم داشته باشیم و جوری باشد که تبلیغات ما شیک، فاخر و متناسب با نیاز و شرایط زمان باشد.

سعیدی با بیان اینکه کار برای شهدا باید فقط برای رضای خدا باشد، گفت: خدا تکریم شهدا را دوست دارد و ما هم باید کاری کنیم که خدا ما را دوست داشته باشد و کارهای ما مورد پسند امام زمان(عج) باشد.