به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محسن امیدیان پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی این ستاد چند سالی است که رنگ و بوی جدی تری گرفته است، اظهار کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری به عنوان متولی اصلی و جهت دهنده و پیشران فعالیت های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام بیش ازده سال است که فعالیت های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام شروع شده است.
وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام از طریق بنیاد برکت، بنیاد احسان و بنیاد ۱۵ خرداد تقسیم کار خوبی را در حوزه های مختلف عمرانی، تأمین معیشت و درمانی داشته است، افزود: در حوزه جمعیت ورود خوبی داشتیم و حمایت از خانواده هایی که سه فرزند و بیشتر دارند را از قم شروع کردیم.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: به همت بنیاد ۱۵ خرداد همه خانواده هایی که فرزند سوم آنها از شهریور امسال به بعد متولد شده اند بلافاصله یک میلیون تومان به مادر، دو میلیون تومان سپرده بلند مدت در بانک برای خود فرزند و یک وام ۱۵ میلیون تومانی قرض الحسنه با شش ماه تنفس و بازپرداخت ۳۶ ماهه در اختیار پدر خانواده قرار می‌گیرد.
وی افزود: در بنیاد برکت هم در دو سال گذشته در قم بیش از ۱۱۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه با شش ماه تنفس و بازپرداخت ۶۰ ماهه اعطا شده که موجب ایجاد بیش از ۳ هزار اشتغال شده است و علاوه بر آن بنیاد برکت فعالی های عمرانی دیگری را هم در مناطق محروم دنبال می کند.
امیدیان گفت: بیشترین نمود فعالیت‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در بنیاد احسان است که سالی بیش از ده رزمایش برگزار می کند و در قالب این رزمایش‌ها بسته‌های متنوع خدمات معیشتی، لوازم التحریر، جهیزیه و بسته های بهداشتی توزیع می شود و در سال یک یا دو رزمایش توزیع بسته های پروتئینی هم داریم زیرا یکی از مشکلات خانواده های کم برخوردار عدم دسترسی به منابع پروتئینی گوشت قرمز و سفید است.
وی تصریح کرد: امروز در آغاز دهه فجر ۱۴۰۰ رزمایش احسان و همدلی را با همکاری کمیته امداد و بهزیستی استان قم با توزیع ۲۰ هزار کیلو گوشت قرمز گوسفندی بین ۱۰ هزار خانواده کم برخوردار آغاز می کنیم.