به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت‌الله کاظم صدیقی طی سخنانی در مراسم شام شهادت حضرت امام موسی بن جعفرعلیه السلام درحرم بانوی کرامت اظهار داشت: حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام هادی قوم و یکی از مربیان و متصرفان در نفوس مستعده می باشند که گوهرهای پاک را با جذبه ولایت جذب و به مقاصد اعلا می رسانند و شان حضرت شان هدایت تشریعی، تکوینی ، اخلاقی، عرفانی و عملی به کار خیر است.

وی افزود: درب های خیر و رحمت را امام هفتم(ع) برای بندگان باز می کنند و افرادی که اهلیت داشته باشند می توانند بهره کافی برند و آنچه که در اسلام و ادیان الهی دارای درجه اولویت است کسب توحید و معرفت نسبت به الله و زدودن غبار شرک از جان هاست و اعتقاد به وحدانیت خدا و رسالت انبیاء و اعتقاد و باور یقینی است.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: به صراحت قرآن کریم عبودیت مقدمه یقین است و این یقین لوازمی دارد که رسالت از لوازم توحید است.

صدیقی تاکید کرد: نظام امامت اثنی عشری یک حقیقت کامل است و نمی توان آن را از همدیگر تفکیک کرد و ائمه در حقیقت قرآن ناطق هستند و انکار هر یک از ائمه معصومین انکار کل حقیقیت انبیاء از اول خلقت است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: برخورد سیاسی با مسئله ولایت فقیه اصلا جایز نیست بلکه ولایت فقیه بالاتر از این مسائل است و فراتر از قانون و… است چرا که مسائل اعتقادی را نمی توان با قانون کسب نمود.

وی افزود: باید نسبت به تبیین ولایت فقیه در جامعه غبارزدایی نمود چرا که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: طبق فرموده امام موسی بن جعفر علیه السلام اگر کسی طالب آخرت باشد دنیا آن شخص را طلب خواهد نمود.

صدیقی یادآور شد: هیچگاه خداوند بندگان خود را فراموش نخواهد کرد و افکار پلید مادی گرایان متعارض با آیات قرآن است و این مسئله تکلیف حوزه های علمیه را در خصوص پاسخگویی به شبهات و حفاظت از کیان تشیع بیشتر خواهد کرد.

این شخصیت حوزوی تاکید کرد: حضرت موسی بن جعفر علیه السلام با تربیت نیروهایی همچون علی بین یقطین توانست مجاهدت نماید و از این طریق به شیعیان کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام به علی بین یقطین سفارش می فرمودند مشکل شیعیان را حل نما و منت هم نگذار و مراجعان را کرامت کن.

صدیقی افزود: مسئولین مملکت بدانند اگر به سفارشات حضرت موسی بن جعفر علیه السلام که به علی بن یقطین توصیه می نمودند، عمل کنند می توانند سعادت دنیا و آخرت را خود را تضمین کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: گاهی یک گناه کوچک باعث می شود خداوند توفیق عبودیت را از انسان بگیرد و اتصال انسان از درگاه الهی منقطع شود.