به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با برگزار کنندگان موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در کاظمین با تشکر از برپایی سریع و آبرومندانه موکب در سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام، اظهار کرد: نباید گمان کنیم که همه کارها بدون برنامه ریزی قبلی درست می‌شود بلکه باید تلاش کنیم تا همه کارها روی حساب و برنامه ریزی قبلی باشد.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر نباید اسیر فرصت‌های از دست رفته باشیم، گفت: برخی مدیران اخلاقشان این طور است که اگر چیزی آماده نباشد می گویند این کار نمی شود ولی برپایی خوب و آبرومندانه موکب نشان داد که در این موقعیت ها هم می‌شود کار کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه هیچ وقت در ابتدا، حین عمل و بعد از عمل مقایسه ای کار نکنید، افزود: کاری که برای خدا است عبادت است و در عبادت نباید ببینیم که دیگران چکار می‌کنند بلکه باید خودمان وظایف خود را در حد توان انجام دهیم و اگر هم به دیگران نگاه کردیم برای این باشد که خلاهای موجود را رفع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در برپایی موکب باید حق صاحبخانه را همیشه رعایت کنید، افزود: امام کاظم علیه السلام مانند همه اهل بیت(ع) خادمان خود را دوست دارند بنابراین ما باید در مراسمی خادمان امام کاظم علیه‌السلام برگزار می‌کنند حضور یابیم و از همکاری‌های آن‌ها تشکر کنیم تا این اقدام ما سبب خوشحالی اهل بیت(ع) شود.

سعیدی با بیان اینکه نکته اصلی در این کار اخلاص است، گفت: کاری که با اخلاص باشد ارزشمند، کارساز، گره گشا و مورد توجه خدا و اهل بیت(ع) خواهد بود؛ مانند کاری که بی بی شطیطیه نیشابوری انجام داد و از روی اخلاص خمس مال خود را که یک کلاف نخ بود را برای امام کاظم علیه السلام فرستاد و به قدری مورد توجه قرار گرفت که امام کاظم علیه السلام برای دفن او به نیشابور آمدند.

وی با اشاره به اهمیت جلب رضایت مردم در برپایی موکب، اظهار کرد: نگاه اهل بیت(ع) به رضایت‌مندی مردم است و اینکه مردم شهادت دهند که کاری که انجام شده خوب بوده بسیار ارزشمند است همانطور که در روایت داریم اگر ۴۰ مؤمن شهادت دهند که فردی در دنیا نیکوکار بوده خداوند شهادت آن‌ها را قبول می کند.